scooter stotterd op top

spNk

Livin' Loud
Dag mensen:*

ik heb een heel irritant probleempje, maar voor ik er over vertel zal ik ff mn setup posten.

Top Performance due plus
Gianelli shot
D'O17,5mm met sproeier 98
power1 vario met 3,3gram rollen en een rode drukveer.

Het probleem is dus dat hij stotterd op top, ik kan tot 3kwart gas gaan en hierna begint hij ontiegelijk te stotteren en in te houden. Sproeier is in orde en ik heb mijn membraan e.d. al uit elkaar gehad. Ook heb ik de bougie al vervangen door een nieuwe.
Hiervoor reed de scooter altijd perfect.. (Gaat hier over een minarelli blokje / aerox)

Heeft iemand nog ideeën?

mvg,

Ramon:*
 
Advertisement - register to remove this

Aantal punte die je even moet controleren

Massa..
Onsteking (vliegwiel magneet gebarste?)
Pick up sensor van de onsteking..
Bobine..
Bobine kabel..
Type Bougie.

succes..
 
Als ik jouw was zou ik ff je kop pakking nakijken en voor de zekerheid een Goeie stevige massakabel van je frame naar je blok trekken.

Maar dat van je koppakking kan je zien als hij witte rook uitlaat. Ook kan je het zien aan je koelvloestof want die raakt ook op natuurlijk.

Om het zeker te weten zou ik gewoon je kop even los halen want een nieuw pakkingsetje is ook nooid stecht natuurlijk

succes
 
Aantal punte die je even moet controleren

Massa..
Onsteking (vliegwiel magneet gebarste?)
Pick up sensor van de onsteking..
Bobine..
Bobine kabel..
Type Bougie.

succes..

Massa draad heb ik getrokken zonder resultaat,
pick up sensor nog niet naar gekeken maar dan zou hij altijd wel stotteren ipv alleen op top lijkt me... bobine kan ik nog even proberen over te zetten van mn andere scooter en bougie is een ngk B9ES ofzo.
Thanks alvast voor je hulp wie weet heb ik er wat aan9||6

Ik had stoteringen door mijn v-snaar :p

Mja dat lijkt me erg stug op top.. vsnaar doet dan niet veel meer dan rondjes draaien. (echt dalen en stijgen doettie niet)

Als ik jouw was zou ik ff je kop pakking nakijken en voor de zekerheid een Goeie stevige massakabel van je frame naar je blok trekken.

Maar dat van je koppakking kan je zien als hij witte rook uitlaat. Ook kan je het zien aan je koelvloestof want die raakt ook op natuurlijk.

Om het zeker te weten zou ik gewoon je kop even los halen want een nieuw pakkingsetje is ook nooid stecht natuurlijk

succes

Ik zat idd al te denken aan mijn kop pakking, maar heb zo geen nieuwe bij de hand. Mijn koelvloeistof reservoir loopt ook leeg, maar hij lekt ook iets bij de dop (mss overdruk doordat er uitlaat gassen oid langs de kop bij de vloeistof komen?).

Thanks voor je hulp.
 
ik zat idd al te denken aan mijn kop pakking, maar heb zo geen nieuwe bij de hand. Mijn koelvloeistof reservoir loopt ook leeg, maar hij lekt ook iets bij de dop (mss overdruk doordat er uitlaat gassen oid langs de kop bij de vloeistof komen?).

Thanks voor je hulp.[/QUOTE]

dit kan inderdaad, als je koppaking lek is wordt er vaak druk opgebouwd in het kvs systeem

Maar kwaaltje van aerox is`dat her resevroer ook vaak lekt bij de dop

betreft pick up sensor,
de sensor kan ook alleen problemen bij hogere toerentalle,
als de sensor niet meer goed functieneerd kan hij de magneet niet bij houden op het vliegwiel, en geeft dit problemen bij onsteken op het juiste moment

en krijg je stotter effect zoals jij het beschrijft

Succes, Oplossing ligt voor het rapen ;)
 
Zojuist pakking vervangen (nouja... wel weer een 2e hands gebruikt omdat ik geen nieuwe had, maar toch)
Morgen even mijn bobine van m'n andere aerox omdraaien, wie weet dat dat het is. Zo niet, dan haal ik zondag even een nieuwe pakking set bij de xsh stand @ meppel (als ze die hebben) en probeer ik het nog eens opnieuw.
Andere ontsteking heb ik niet bij de hand dus dat kan ik niet proberen...
 
Zojuist pakking vervangen (nouja... wel weer een 2e hands gebruikt omdat ik geen nieuwe had, maar toch)
Morgen even mijn bobine van m'n andere aerox omdraaien, wie weet dat dat het is. Zo niet, dan haal ik zondag even een nieuwe pakking set bij de xsh stand @ meppel (als ze die hebben) en probeer ik het nog eens opnieuw.
Andere ontsteking heb ik niet bij de hand dus dat kan ik niet proberen...

was de pakking stuk?
als de pakking niet stuk was, dan was dat waarschijnlijk ook het niet het probleem

Ben toch zelf bang voor het pick up sensortje..
(als de scooter met deze afstelling altijd goed heb gereden)
 
Back
Top