Scooter stotter bij langzaam rijden en nog wat vragen

golfgtipower

Well-Known Member
hey

op het gebied van scooters ben ik nog een beetje een leek weet wel wat maar afstellen word moeilijk nu zit ik met een paar probleempjes


bij langzaam rijden stotterd hij zeg maar ik zat zelf te denken aan de vario rollen

en dan nog mij km teller doet het niet maar misschien dat iemand weet als het ook in de teller kan zitten moet nog even kijken als de kabel vast zit maar dat doe ik vanavond even

en mij midden bok is helemaal lam misschien dat iemdand weet hoe ik dat kan oplossen ten eerst als hij van de bok is bungeld hij erwat bij en als ik heb op de bok heb staat bij nog steeds op bijde wielen net als de bok te ver door schiet

oja ook wel makkelijk het gaat op een Yamaha Neos van 1998

laat maar horen

greetz dennis
 
Advertisement - register to remove this

Bij je voeten scherm ( kniehoogte ) daar zit een klepje , die kan je eraf halen
en daarachter zit je frame nr.

Dat stotteren is miss de gasnaald of bougie en/of bougiedop.
Kan ook zijn dat je filter element wat verstopt zit , ff schoonmaken.
 
het frame nummer heb ik gevonden heb de dealer maar eens opgebeld die zei op de balhoofd je kan hem zien als je onder de koplamp door kijkt en ja daar stond hij dus die ga ik morgen door gevan aan de verzekering

dat stotteren zal eens kijken maar ik dacht iets van de rollen zou dat kunnen of is dat uitgesloten

en weet je ook nog wat van de bok is vet iritant namelijk elke keer als ik door de bocht ga raakt hij de grond en schrik je weer de pleures

maar goed hoor het wel
 
Doe eens ff rustig man Was een beetje geinig bedoeld

met langzaam rijden km zou ik je niet kunnen vertellen teller is kaduk

maar het is stap voets je rijd het eigenlijk nooit maar ik was bang dat het iets ergs kon zijn maar het is niet dat je motor sputtert of zo het is net de als de aandrijving het veroorzaakt

de kleur van de bougie moest toch choko bruin zijn of koffie bruin

heb je nog een idee voor de middenbok
 
Voor de standaart:

Kan verbogen zijn waardoor hij de grond raakt, komt vaak voor als je op je scooter gaat zitten terwijl hij op de standaart staat.

Dat hij tegen de grond aan klappert is waarschijnlijk te wijten aan de veertjes bij de standaart die je zo nu en dan moet vervangen.

Mijn advies: een nieuwe standaart kope:p
 
dat stotteren doet ie dat altijd als je langzaam rijd, of aleen even de eerste paar keer. bij mij is het namelijk zo dat als ik in een keer me gas opentrek asl mn motor koud is, ja dan stotterd ie wel ff een paar keer, maar heb jij het constant of niet
 
Standaart heb net al gekeken ziet er niet mooit uit ik ga denk ik direct maar een schuinen kope vind ik wel mooi

stotteren hij doet het altijd ook als hij warm is maar ik laat het maar voor wat het is denk dat het de vario rollen zijn het is niet hinderlijk als je gewoon ermee rijd maar als je dus stapvoets rijd stotterhij wat maar laat maar straks sloop ik de boel weer want dat is me vanochten ook al gelukt met de uitlaat boutjes beide afgeknapt fijn uit boren knapte het boortje en dan ben je helemaal blij

nou danke weer ik ga even kijken voor die standaard

probleem met de km teller heb ik ook gevonden het lipje van de wormwiel bij de as van de voor wiel zit niet meer in het wiel die moet ik dus even wat bij buigen

danke
 
Standaard;
- Waarschijnlijk verbogen, en de veer zal ook wel kapot zijn. Beter vervangen

KM-teller
- Binnenkabel kan gebroken zijn. Haal hem eens los aan de achterkant van je kilometerteller, en draai aan je voorwiel. Je zou de binnenste (hoekige) kabel moeten zien bewegen. Zo niet, nieuwe kabel halen

Stotteren
- Draai je luchtschroef 2 slagen verder open. Luchtschroef is erg belangrijk bij weinig gas geven. Stotteren duid op teveel benzine onderin, oftewel te weinig lucht. Als hij verder goed rijdt los je dit op met je luchtschroef, anders met de stand van je gasnaald
 
hier kan ik wat mee CIPHER de km teller is het lipje bij het wiel is afgebroken dus dat moet ik eff nieuw halen standaard is helemaal aan gort dus er komt een zij standaard

stotteren zal eens kijken wat ik ermee kan met de lucht schroef

danke
 
Back
Top