Scooter stopte met rijden en maakte raar geluid.

Xander S.

New Member
Hallo, gisterenochtend wou ik een klein stukje met mojn scooter gaan tijden. Hij vertrok prima totdat hij na 20 meter een heel raar geluid maakte. Het leek op het geluid van als je je kickstarter een klein tikje geeft als hij al op staat (een kraak geluid) dit deed hij even en toen heb ik hem afgezet. Vervolgens stond er geen druk meer op de kickstart en werkt de electrische start ook niet meer. Het gaat om een 2t 50cc piaggio zip.
(toevoeging: Ik had iemand achterop en heb geen idee of hij msso p de kickstarter ging staan met zijn voet. Dit weet hij ook niet.)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik krijg te horen dat die normaal geen plek heeft om los te komen en dat het mogelijk met het weer te maken kan hebben (hier was het warm gisteren). Kan het zijn dat ik een warmloper heb gehad?
Alles kan, meten is weten. Dus zoals choempie al zei beginnen achter de carterkap en als daar alles goed is de staat van cil. Bekijken
 
Hallo, gisterenochtend wou ik een klein stukje met mojn scooter gaan tijden. Hij vertrok prima totdat hij na 20 meter een heel raar geluid maakte. Het leek op het geluid van als je je kickstarter een klein tikje geeft als hij al op staat (een kraak geluid) dit deed hij even en toen heb ik hem afgezet. Vervolgens stond er geen druk meer op de kickstart en werkt de electrische start ook niet meer. Het gaat om een 2t 50cc piaggio zip.
(toevoeging: Ik had iemand achterop en heb geen idee of hij msso p de kickstarter ging staan met zijn voet. Dit weet hij ook niet.)
Oei.
 
Krukasmoer los gelopen, daardoor loopt je starterkrans eraf en valt bij een startpoging je bendix eruit.
Niet meer starten of kicken, maar zoals anderen ook al adviseerden, carterkap eraf halen.
 
Wat jij had, kwam door een klusser zonder juiste boutjes,
Ik heb een carburateur uitvoering, die heeft die boutjes niet in het carterdeksel.
En als er iemand is met goed en speciaal gereedschap dan ben ik het wel.
Maar de iGet uitvoeringen hebben 2 carterbouten die met een speciaal bitje losgemaakt moeten worden, of een griptang.
En dan gelijk vervangen door 2 normale inbusbouten.
 
Back
Top