Scooter stopt ermee

Scooter62

New Member
Hey, ik heb een vraagje

Ik heb net een nieuwe scooter en nu wou ik hem opvoeren maar omdat er een nieuwe cdi in zit kan die dus niet vervangen worden zij een vriend van mij want die heb ik er naar laten kijken. ( het zou wel kunnen maar dan moet je naar de garage zegmaar)

nu heeft die een draadje los gesneden ( het draadje die aan de begrenzer loopt)en toen reed hij 60km p/u maar omdat die dit niet helemaal trok omdat de cdi nog steeds probeerde te begrenzen hebben we het draadje terug aan elkaar gemaakt en er tape over heen gedaan.

nu 2 dagen later Doet me groot licht het niet meer me knipperlicht ook niet, hij start niet meer electrisch en valt uit met rijden.
De vriend die er naar heeft gekeken zegt dat het niet aan dat draadje kan liggen omdat dat met je snelheid te maken heeft.

(De teller van me accu staat ook op laag)

nu is mijn vraag heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zal je eff helpen:

Oh ja sorry, dankjewel!
Hoop dat je hier meer aan hebt.

Het is een nieuwe scooter en ik ben de 1e eigenaar, en de kilometer stand staat op 182km.

Er zit nog garantie op en hij zou voor onderhoud nog naar de dealer moeten. Maar omsat het draadje is door gesneden wat aan de cdi loopt weet ik niet op dat nog zo is en of dit dus ook temaken heeft met het probleem.

Er is aan gesleuteld maar dat was dus alleen het draadje dat is door gesneden. Maar mijn vraag is nu kan omdat dit draadje is door gesneden mijn scooter tijdens het rijden uitvallen? En dat mijn knipper lichten het niet meer doen+mijn voor licht en achterlicht en het groot licht en dat hij ook niet meer electrisch start. Ik kan ook op mijn Dashboard van mijn scooter de stand zien van de accu en die staat ook op laag op een of andere manier terwijl er een nieuwe accu in zit.

De genen die dat draadje heeft los gemaakt zeg dat het niet daar aan kan liggen, want dat draadje hoort bij de begrenzer en zodra die door geknipt was ging die 60km op de teller en toen we hem weer vast maakten ging die gewoon weer begrensd 25km op de teller.
 
Eerlijk gezegd ben je nu al je garantie kwijt omdat je zelf eraan gesleuteld hebt!
Dus wat zou ik doen?
Alles weer origineel maken en doen alsof er niks gebeurd is! Dan naar de dealer gaan en hij kan jou verder helpen.
 
Niet echt slim ook aan een scooter te rommelen die nog nieuw is en waar je garantie erop hebt. Dit moet je nooit doen als die nieuw is.. Want garantie kan je goed gebruiken als er toch iets mis blijkt te zijn.

Denk dat de dealer het wel zou zien dat je het draadje hebt door gesneden. Dus garantie kan je nou wel fluiten.
Enigste wat je kan doen is terug gaan naar die dealer of een dealer voor die problemen en laten maken..
Helaas zullen de kosten dan wel voor je zelf zijn, want garantie kan dan niet meer geclaimt worden.
 
Jaa achja, ik heb hem naar de dealer gebracht en ik heb gelukkig wel garantie gekregen om dat de fout aan hun lag blijkbaar... ze hadden blijkbaar de draden niet goed aangesloten in de scooter die zich koppelde aan de accu waardoor alles het begaf. Maar toch bedankt voor je reactie
 
Eerlijk gezegd ben je nu al je garantie kwijt omdat je zelf eraan gesleuteld hebt!
Dus wat zou ik doen?
Alles weer origineel maken en doen alsof er niks gebeurd is! Dan naar de dealer gaan en hij kan jou verder helpen.
Nog bedankt voor het mee denken!! Ik heb het inderdaad overwogen maar heb hem toch maar terug gebracht naar de dealer en de fout lag dus bij hun ze hadden de draden nie vast gemaakt die koppelen aan de accu‍
 
Back
Top