scooter stiller maken

Black Bullet

racen maar :-)
Hey,

ik heb een probleempje met een scooter, deze zou zo stil mogelijk moeten worden maar hij maakt wel redelijk wat toeren (HR4 in combinatie met manston op een aerox) en is dus nogal schreeuwerig.

ik zat zelf te denken om een kartbox in de koffer in te bouwen en dan te gaan dempen met geluidsmatten aan de wanden, maar wat kan ik nogmeer doen?
 
Advertisement - register to remove this

mja , hoe dan ook zal ie lawaai maken :p

als je nu een powerfilter hebt en je maakt een kartbox in je buddy bak scheelt dat al wat , maar echt stil krijg je m nooit helemaal.

op de uitlaat zou je mischien een grotere of dubbele demper (2 achter elkaar) maken , mja , wel stiller maar valt nogal op :p

ik doe dat weleens met scooters die herrie maken :) wereld van verschil.
 
demper naar beneden , je moet dan wel een extra demper hebben met een stuk tailpipe , een stuk KVS slang ertussen met 2 slangklemmen en 2 demperklemmen aan elkaar , 1 op de std demper en 1 aan de extra demper , deze met elkaar verbonden.
en het werkt niet met elke demper.

mja , op zo'n setup is het de vraag hoezeer het werkt en of het niet gewoon slechter loopt ,op std setups enz wil dit wel prima iig. mja , het lijkt niet echt wat eigenlijk :p
 
ik weet ook niet waar je deze setup voor gebruikt?

maakt niet veel uit maar het is voor dagelijks gebruik op een aerox 100cc, een motor dus. De scooter is ook niet van mij maar ik post dit voor een vriend. (ja, ik weet dat dit niet slim is en dat hij veel zal stilstaan dus begin er gewoon niet over :p)

een dubbele demper zou kunnen werken als de eigenaar dat ziet zitten... ik zal het hem voorleggen :) verder zijn er ook al plannen voor een kartbox in de koffer.

edit: passen motor dempers (RS 125 ofzo) op een HR4? deze zijn meestal langer en dikker dus dat dempt dan ook beter lijkt me? of komt er meer bij kijken.
 
Back
Top