Scooter start zomaar niet meer?

Igmar18

New Member
Ik heb dus recent mijn scooter rijbewijs gehaald en een scooter gekocht. (model is een BTC old classic) ik weet zelf niet veel van scooters af en kan alle hulp gebruiken!
het probleem is als volgt: Mijn scooter is gistermiddag gestopt met rijden. gisterochtend nog mee gereden vervolgens 1,5 uur stil gezet en hij deed niks meer. de scooter startte al lastig en af en toe moest ik wel 20 a 30 keer de kickstarter trappen voordat er genoeg benzine in de motor zat om hem aan te krijgen met de elektrische start, de kickstarter doet het namelijk niet.

de kickstart doet het niet en de elektrische start wel. de scooter bouwt wel compressie op maar start niet. de benzine loopt goed door de bougie vonkt maar niks lijkt te werken. heb ookal geprobeerd te starten met remreiniger maar daar start hij niet mee. wel vonkt de bougie als ik hem uit de scooter haal. ik tank altijd gewoon EUR98 en olie is nog goed. de motor klinkt heel hoog alsof er geen benzine in de motor komt. ik kan ook zovaak op de kickstart trappen maar komt geen verandering in.

Als ik iets vergeten ben te vertellen of iemand heeft vragen hoor ik het graag. alvast bedankt aan iedereen die een reactie achterlaat!

mvg Igmar18
 
Advertisement - register to remove this

4 takt start over het algemeen slecht met kickstart.
Kan ook dat de fut uit je accu is, motor gaat wel rond maar net niet genoeg vermogen om aan te slaan.
Kan je de accu eens meten, in rust en tijdens het starten ?


Gebruik je kickstarter met gevoel, tegen de compressie aan en dan doorduwen.
Niet als een gek gaan staan trappen.
 
4 takt start over het algemeen slecht met kickstart.
Kan ook dat de fut uit je accu is, motor gaat wel rond maar net niet genoeg vermogen om aan te slaan.
Kan je de accu eens meten, in rust en tijdens het starten ?


Gebruik je kickstarter met gevoel, tegen de compressie aan en dan doorduwen.
Niet als een gek gaan staan trappen.
accu is niks mis mee ga ik van uit. bijna nieuw en hij draait goed als ik hem probeer te starten. slaat alleen niet aan. klinkt alsof er geen benzine in de daadwerkelijke motor komt. klinkt een beetje alsof je een auto start wanneer het heel koud is.
Post automatically merged:

Laat je compressie eens meten / of meet hem zelf als je een meter hebt
heb bij mij in de buurt geen scooterzaak. en heb zelf ook geen meter. maar kan de lucht uit de uitlaat voelen komen als ik hem start. is dit een goed of slecht teken?
 
accu is niks mis mee ga ik van uit. bijna nieuw en hij draait goed als ik hem probeer te starten.
kan juist een teken zijn van weinig compressie.
maar kan de lucht uit de uitlaat voelen komen als ik hem start. is dit een goed of slecht teken?
zegt niets over compressie: juist met een verbrande uitlaatklep (bijvoorbeeld) waait de lucht harder door dan bij een goede compressie.
 
Back
Top