Scooter start zeer moeilijk.

Dennis_H

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een vivacity die zeer moeilijk aan gaat als die koud is (bij een warme motor is het 1 kick en hij doet het.) Na een lange tijd kicken begint die wat te pruttelen maar valt ook weer snel uit. Dit gaat steeds iets beter totdat die op een gegeven moment aan blijft, dat doet die het ook gewoon prima.

Ook wil het soms nog wel eens zijn dat de kickstart ineens blokkeert dit is dan 1 keer en daarna kun je weer gewoon kicken.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Nieuwe choke
- Nieuwe bougie
- Gecontroleerd op valse lucht
- Luchtschroef op 1,5 slag

En er zit pas een nieuwe cilinder onder.

Voor alle duidelijk mijn setup + afstelling:

Dr70
Yasuni R
Motoforce 17,5mm carb
Stage 6 inlaatset
Stage 6 koppeling
Malossi E5 filter (standaard filter past niet meer omdat het stage 6 big valve setje te lang is waardoor de luchtilter tegen de schokbreker aan komt)
Power 1 vario

Sproeier maat: 92
Rollen: 5,5 Gram
Drukveer: Malossi rood
Trekveren: Stage 6 oranje strakste stand
 
Advertisement - register to remove this

Ik had precies hetzelfde en bleek dat mijn vlotterbakje lek was.

Wat je dus kan doen: wanneer die niet start ff het vlotterbakje er ondervandaan halen. Dan kan je kijken of er nog benzine in zit.
 
Probleem is er nog steeds.... en het wordt er niet beter op.

Vlotterbak nagekeken, niks mis mee.
Bobine is in orde (doorgemeten)
Sproeier is ook goed.

Help?
 
Oh sorry dat heb ik inderdaad ook al gecontroleerd, gewoon in orde.

Leek me ook vrij sterk dat die kapot konden zijn aangezien hij wel gewoon goed start als die bijv. 3 uur stil heeft gestaan.
 
Choke de je wel aan tijdens starten? als electrische is, wel gecontroleerd of die het doet?

Met maatje grotere sproeier wordt het niet beter? Of gaat hij dan stotteren op top
 
Zit een electriche choke op. Dacht inderdaad dat het daaraan lag, maar nadat ik nieuwe had gekocht was het probleem nog niet opgelost.

Zit nu sproeier 98 in, sproeier 100 is te groot (loopt niet goed bovenin)
 
Ik heb een vivacity die zeer moeilijk aan gaat als die koud is (bij een warme motor is het 1 kick en hij doet het.)

compressie probleem miss
 
Back
Top