scooter start wel maar verder niets (aerox)

tnt-rox

Well-Known Member
ik reed vandaag terug naar huis vanaf mn werk en ineens rijd mn scooter zachter en nog geen 2sec later hoor ik 2 ploffen uit de uitlaat,

ik denk ooh bougiedop eraf geknalt maar die zat er nog goed op, ik toch ff eraf gehaald en terug gedaan maar toch rijd hij niet, hij start wel, wel met moeite maar hij start, als ik dan gas wil geven slaat hij af...

wie vertelt me wat ik moet doen
 
Advertisement - register to remove this

t kan ook zijn dat je elk. shoke kapot is omdat die slecht aanslaat en als je gas wilt geven afslaat (verzuipt)
als je misschien daarbij ook nog een warmloper hebt gehad kan dit een groot feest zijn ;)
 
moeilijk moeilijk.
Ikzelf stond gister ook opeens stil ergens in de middle of nowhere tussen Breda en Tilburg. Zat een luchtbel in mn benzineslang.
Vlotterbakje wet te langzaam gevuld. Stationair draaien ging net, maar als ik gas gas was het BWOAAAAAAAAP en uit.
Welk geluid maakt ie als je gas geeft en hij uitvalt?
 
als scooter utivalt geeft ie echt zo'n bwooaap geluid zeg maar:p

morgenavond zal ik es ff kijken hoe het zit met sproeiertejs enzo, en ff naar membraam.

luchtbel in benzineslang hoe kank die eruit halen??
 
Benzine probleem dus. Het BWOAAAAAAAAAPEn duidt op te weingi benzine.
Even alles tussen tank en carb nalopen.
Lucht in slangen.
Verstopt filtertje
Vlotter die niet goed zit
Troep in sproeier
 
Dat zou wel de ploffen verklaren, maar is toch niet het eerste waar ik aan moet denken.

Lucht in slangen is makkelijk te zien bij transparante slangen. Met dichte slangen is dat wat lastiger :+
 
vanmiddag na membraam, carb en spruitstuk, alles ff uit mekaar en weer in mekaar nieuwe vloeibare pakking ertussen, bougie eruit gehaald en schoongemaakt en gestart, hij starte in een keer en liep weer redelijk goed, ik ongeveer 4x 1.5km gereden over tijd van 4uur en net reed ik terug van stukje rijden en weer plof uit uitlaat, en starte hij weer niet, klonk net alsof ie verzoop..
ik snap dr nix meer van..

julliee?
 
oke vandaag ff tijd gehad om er weer naar te kijken, en nou ben ik er dus achter dat hij het vlotterbakje niet goed vult, die zit maar halfvol, maar mn benzine is niet op

wat kan dit zijn? benzineslang iets? ofwat?
 
Cipher said:
Benzine probleem dus. Het BWOAAAAAAAAAPEn duidt op te weingi benzine.
Even alles tussen tank en carb nalopen.
Lucht in slangen.
Verstopt filtertje
Vlotter die niet goed zit
Troep in sproeier

welk filtertje kan er verstopt zitten? luchtfilter niet tenminste, en hoe kijk ik of er lucht in slangen zit:S zijn niet doorzichting namelijk
 
bougie heeft dus geen zak te maken met het feit dat mn vlotterbakje niet geod vult heh:S, maar ik ben erachter wat er is:

de vlotter vult wel snel genoeg, zo snel zelfs dat hij tijdens het rijden ongelovelijk veel benzine lekt daardoor starte hij niet, gewoon te weinig benzine dus:S ik had daar niet aan gedacht omdat ik dag ervoor nog getankt had..

maar wat is er dan verkeerd.. hoe komt het dat hij het vlotterbakje zo snel vult, terwijl er eerst nix was..:S

wie helpt me?
 
Back
Top