Scooter start wel maar komt niet in beweging

Jbonit

Member
Ik sinds kort een probleem met me scooter hij start wel. Alleen als je gas bij geeft en blijft niet stadtionair. Waneer je meer gas geeft hoor je datie hoger toeren gaat. Je hoort beetje geratel van uit de motorblok. na halve minuut valt ie van zelf uit. Wat ik zelf heb geprobeerd is grotere sproeier,Andere bougie carter gecheckt.iemand die weet waar dit aan kan liggen?
De scooter is

keeway hurricane 50 cc 2t
2008
Ongeveer 9800 km gereden
Sproeier is 68.
 
Advertisement - register to remove this

Waneer je meer gas geeft hoor je datie hoger toeren gaat. Je hoort beetje geratel van uit de motorblok.
Waar komt dit geluid dan vandaan want "Je hoort beetje geratel van uit de motorblok." is wel een heel ruim begrip, dit kan alles zijn.

De onderdelen die verantwoordelijk zijn voor de optrek en voortbeweging zitten achter de carterkap en je eindoverbrenging aan de linkerzijde van je scooter.

carter gecheckt.
Wat heb je gecontroleerd dan?
 
De geluid komt linkerzijde van de motor. Ik zou zeggen tussen de cilinder en de carter. Wat ii gecheckt heb is of de tandwielen nog goed zijn en of de v-snaar nog heel is. Dit bleken nog goed te zijn.
 
Een beetje geratel kan natuurlijk van alles zijn. Maar trek je uitlaat er eens af en kijk eens of daar niks in zit. Kan natuurlijk een stuk zuiger of zuigerveer zijn en als je blijft starten word het er niet beter op. Verder zou je krukasmoer gewoon losgekomen kunnen zijn en is het geratel gewoon je halfpoulie die tegen je rondsel aanloopt.

Overigens een krukaslager controleren op speling als je blok nog.in elkaar zit word lastig @trabiarie kapotte keeringen maken volgens mij niet echt geluid. Zou het ff voor nu in je overbrenging zoeken
 
Ik dacht meer aan krukas speling die je kan voelen door de as verticaal en horizontaal proberen te bewegen , en door die speling de keerring gaat lekken wat een indicatie van de speling is. Maar Bartj je hebt meer met dit bijltje gehakt dus je zal ongetwijfeld gelijk hebben.
 
Maar waarom start je hem zonder luchtfilter , heb je er geen origineel filter bij ? Zo krijg je hem nooit goed afgesteld en door het aanzuig geluid hoor ik ook niets ratelen. Misschien iemand anders wel ?
 
Zet dat ding eerst.een motorisch helemaal in elkaar. Zonder filter loopt het natuurlijk voor geen meter. Zal verder.wel gewoon wat loszitten zoals.een krukasmoer.of.iets van je lickstarter
 
Met lucht filter er op wilt ie ook niet in bewegingen komen. Verder hij start met kick en elektrisch. Nog 1 ding is op de filmpje kun je op het eind een geluid horen. Waardoor de motor afslaat waar komt dat door?
 
Kan ook een verstopte uitlaat zijn. (doordat er iets in de binnenkant los is gekomen)

Gewoon schroeven en gaan kijken zou ik zeggen. Zo te zien heb je hem al een eindje uit elkaar liggen.
 
Ik heb de uitlaat uit elkaar gehaald en Er was niks erin wel nadat ik het uit elkaar heb gehaald kwam er deze zwarte spul der uit.Maar volgens mij is dit geen probleem toch?
Post automatically merged:

Kan het ook de zuiger zijn?Maar dan hoort hij toch niet helemaal te starten als die zuiger slecht is.
 

Attachments

  • A73BC7DE-2C53-4B81-AF3A-5BDA8679C14C.jpeg
    A73BC7DE-2C53-4B81-AF3A-5BDA8679C14C.jpeg
    374.5 KB · Views: 31
  • image.jpg
    image.jpg
    136 KB · Views: 28
  • image.jpg
    image.jpg
    127.1 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    121 KB · Views: 27
Zo ziet de cilinder
Post automatically merged:

Deze cilinder is eigenlijk nieuw nog geen 4 maanden oud. Ik heb geen idee hoe die tot zo is geworden. @Sparky
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    168.4 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    150.3 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    184.5 KB · Views: 27
Back
Top