Scooter start soms niet

JV_010

Member
Goedemorgen,
Ik heb een Piaggio Zip Euro 5 4 Takt, met nu 6600 km er op alle onderhoudsbeurten gehad en nooit echt problemen gehad buiten kleine dingetjes om. Na dat ik voor me gevoel bij 4500 een grote onderhoudsbeurt heb gehad start de scooter niet slecht, maar zodra ik mijn scooter aanzet ergens heen rij en binnen een paar minuten weer aanzet dan start hij bijna niet, dan maakt hij gewoon een aantal seconde het opstart geluid om het zo te noemen en start die uiteindelijk wel meestal. Ik vind dit vrij raar want toen k terug kwam van 8 dagen vakantie starte die in 1x. Weet iemand hoe dit kan komen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hebben ze bij die "grote beurt" ook de kleppen gesteld?

Zit deze Euro5 nog in de garantieperiode?

Wat heb jezelf al gecontroleerd of veranderd aan de scooter?

Brandt of knippert het motormanagementlampje in je cockpit?

Hoor je de brandstofpomp even zoemen als je hem op contact zet terwijl de scooter niet wilt starten?
 
Hebben ze bij die "grote beurt" ook de kleppen gesteld?

Zit deze Euro5 nog in de garantieperiode?

Wat heb jezelf al gecontroleerd of veranderd aan de scooter?

Brandt of knippert het motormanagementlampje in je cockpit?

Hoor je de brandstofpomp even zoemen als je hem op contact zet terwijl de scooter niet wilt starten?
Ja kleppen zijn gesteld, niks aan veranderd buiten uiterlijk, ja die brand aan t begin maar dat was al vanaf 0 km en is ook bij alle bekende zodra die gestart is verdwijnt het. Ik weet niet wat je bedoeld met zoemen?
Post automatically merged:

Ja kleppen zijn gesteld, niks aan veranderd buiten uiterlijk, ja die brand aan t begin maar dat was al vanaf 0 km en is ook bij alle bekende zodra die gestart is verdwijnt het. Ik weet niet wat je bedoeld met zoemen?
Hebben ze bij die "grote beurt" ook de kleppen gesteld?

Zit deze Euro5 nog in de garantieperiode?

Wat heb jezelf al gecontroleerd of veranderd aan de scooter?

Brandt of knippert het motormanagementlampje in je cockpit?

Hoor je de brandstofpomp even zoemen als je hem op contact zet terwijl de scooter niet wilt starten?
En hij valt idd nog onder de garantieperiode.
Post automatically merged:

Hebben ze bij die "grote beurt" ook de kleppen gesteld?

Zit deze Euro5 nog in de garantieperiode?

Wat heb jezelf al gecontroleerd of veranderd aan de scooter?

Brandt of knippert het motormanagementlampje in je cockpit?

Hoor je de brandstofpomp even zoemen als je hem op contact zet terwijl de scooter niet wilt starten?
Begrijp nu wat je bedoelt met het zoemen ja dit is het geval inderdaad.
 
Last edited:
Begrijp nu wat je bedoelt met het zoemen

Als je een injectiescooter op contact zet gaat de brandstofpomp even draaien om het brandstofsysteem op druk te brengen.
Ik neem aan dat je het gezoem van de draaiende pomp even hoort als de scooter wel wil starten maar hoor je dit geluid ook daadwerkelijk als de scooter niet wil starten?
 
Als je een injectiescooter op contact zet gaat de brandstofpomp even draaien om het brandstofsysteem op druk te brengen.
Ik neem aan dat je het gezoem van de draaiende pomp even hoort als de scooter wel wil starten maar hoor je dit geluid ook daadwerkelijk als de scooter niet wil starten?
Dat moet ik even testen maar als het goed is wel ja want ik wacht daar altijd op voordat ik de scooter start.
 
Back
Top