Scooter start slecht

Scooter577

New Member
Hallo, ik heb een santini san remo 4t 50cc. Als ik deze probeer te starten sta ik soms 20min te kicken en dan start hij pas, soms start hij ook helemaal niet als ik een half uur heb gekickt. Als ik heb gestart heb en ik zet hem uit start hij ook niet meer/slecht. Ik zou graag willen weten hoe ik dit kan verhelpen.
Bedankt voor jullie hulp
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien loopt de scooter op een schraler benzine mengsel en of zijn de kleppen niet op de juiste maat gesteld..

Je zou ook eens kunnen kijken of dat de vonk wel sterk genoeg is en niet teveel overslaat.
 
Indien je het contact op on zet, begint er dan ook stroom te lopen door de automatische choke? Indien ja, zal het na de eerste minuten een steeds armer mengsel worden en wordt aanslaan nog lastiger.
Doet de elektrische start het ook?
Groet
 
Lijkt me een probleem met de kleppen. Laat je kleppen stellen bij een scooterzaak kost om en na bij 30 euro of je stelt de kleppen zelf natuurlijk als je dat kan.
 
Ik heb gekeken hoe ik de kleppen moet stellen, maar er wordt gezegd dat je je kleppen moet stellen als je weinig pk hebt en als je scooter niet zuinig rijd, dit is niet het geval bij mijn scooter
 
Kleppen moeten altijd gesteld worden om en om bij elke service beurt.. Stja als die scooter geen service beurten krijgt.. Zit je ook sneller in de problemen.
 
Back
Top