Scooter start slecht (soms niet) met een koude motor

Fluqok

New Member
Ik heb een piaggio zip uit 2009 en als ik in de morgen naar school wil rijden dan probeer ik hem eerst elektrisch te starten. Eerst lijkt het erop dat hij het gaat doen maar dan doet hij het niet. Als ik dan ga kicken doet hij het pas na 30 keer trappen. Maar als ik hem niet elektrisch probeer te starten en gelijk kick dan doet hij het altijd. En als de motor warm is dan doet de elektrische start het wel kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Als de motor warm is (door het rijden neem ik aan?) wordt je accu opgeladen. Misschien is je bougie gewoon aan vervanging toe, of doet je choke het niet. Te veel lucht kan er ook voor zorgen dat ie lastig start. Daarnaast natuurlijk problemen met de electra bobine cdi ontsteking.
 
Ik heb de bougie onlangs vervangen dus dat kan het niet zijn. Misschien een nieuwe accu dan? Is het een groot probleem als de choke kapot is?
 
Welke hoofdsproeier zit hier in? Denk namelijk dat deze wellicht iets te arm staat.. Zeker als je wel flink een paar keren nodig heb om hem aan te krijgen. En welke bougie heb je erin gedraait?
 
Ik heb een bougie gekocht bij een scooter dealer speciaal met een lang schroefdraad voor een zip. Dus ik denk dat die wel goed is maar welke sproeier erin zit weet ik niet de normale denk ik de gene die er bij de aankoop in zat
 
Dat witte ding naast je duim is dit überhaupt aangesloten of zijn de draden afgeknipt.
Ik kan het niet goed zien op de foto.
 
Dat witte ding naast je duim is dit überhaupt aangesloten of zijn de draden afgeknipt.
Ik kan het niet goed zien op de foto.

Denk dat die gewoon verbonden is.. Het draad loopt door onder zijn wijsvinger. (die uiterste linkse.)


Zou zelf eens een sproeier 78 erin zetten.. Weet dat origineel 75 is en deze is te krap bemeten is en daardoor moeilijker starten.
Heb daar zelf eerder ook last van gehad bij mijn piaggio new fly.. Ook als die even 2 seconden stationair loopt is er een kans dat hij weer uit valt omdat die hoofdsproeier erg krap bemeten is.. Met 76 kan je niet veel merken.. Vandaar die 78 erin doen.
 
Back
Top