Seqyy

Well-Known Member
Hallo mensen,

Mijn scooter start erg slecht en wanneer hij aanslaat komt er enorm veel witte rook uit de uitlaat. Bougie is mooi koffie bruin, de onstekking is goed en de cabrateur + sproeiers zijn schoongemaakt. Wel heb ik laatst geconstateerd dat de uitlaat dichtgekoold was en heb toen alleen de einddemper er af gehaald. Nu start ik hem dus alleen nog met de uitlaat bocht die van de cilinder loopt. Iemand idee waar het aan kan liggen?

Het gaat hier om een:
Gilera Runner Watergekoeld
70cc
17.5 cabrateur
76 sproeier
 
Advertisement - register to remove this

Kan inderdaad de koppakking zijn.
Als je, je hand voor de uitlaat houdt zal deze ook nat worden.
Kijk eens in je koelvloeistof tankje, wellicht zit hier ook smurrie in die lijkt op slagroom.
Dit hoeft echter niet, deze smurrie ontstaat alleen als je een lek hebt van de verbrandingskamer van de cilinder naar de koelkanalen in je cilinder.
Lekt de koppakking alleen van de koelkanalen naar de verbrandingkamer heb je geen smurrie in je koelvloeistoftankje.

Wel zul je merken dat het koelvloeistofniveau in je tankje langzaam aan zakt.
 
He
Kan inderdaad de koppakking zijn.
Als je, je hand voor de uitlaat houdt zal deze ook nat worden.
Kijk eens in je koelvloeistof tankje, wellicht zit hier ook smurrie in die lijkt op slagroom.
Dit hoeft echter niet, deze smurrie ontstaat alleen als je een lek hebt van de verbrandingskamer van de cilinder naar de koelkanalen in je cilinder.
Lekt de koppakking alleen van de koelkanalen naar de verbrandingkamer heb je geen smurrie in je koelvloeistoftankje.

Wel zul je merken dat het koelvloeistofniveau in je tankje langzaam aan zakt.
Oke bedankt, zal het ff uittesten. Maar heeft het toevallig ook invloed als je koelvloeistof hebt gemorst, heb namelijk wel veel koelvloeistof perongeluk gemorst.
 
Back
Top