scooter start slecht maar loopt perfect...

Praiz

Well-Known Member
he mensen,

ik heb een neo's met de volgende setup:

new-fren koppeling 107mm
50 cc cylinder standaard
race vario mallosi multivar 4,0 gram
gele drukveer
laser terugloop uitlaat
86 sproeier 17,5 mm carburtateur
bougie is heerlijk koffie bruin.

ik moet dus veel kicken wil de scooter aangaan, zon 3-4 minuten.
maar als ik net gereden heb en wil um na 10 min starten gaat het makkelijk.

dus ik neem aan omdat hij echt goed koud is dat hij niet start.
weet iemand waar dit aan kan liggen? onsteking? ofzo?:?
bobine is ook gewoon goed.

verder trekt en rijd hij heerlijk 80 km op teller en trekt lekker snel met niet teveel toeren.8)

ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Kan aan het weer liggen. Je hebt kans dat als je een grotere sproeier monteerd (2 maten groter.) Dat hij dan wel normaal start.

Ook kan het zijn dat je choke niet werkt.
 
ja me bougie is de goede kleur en hij zuipt al zoveel benzine:p

ik weet niet hoe het zit met mijn nieuwe carburateur maar die oude had ene zwart blokje erop zitten met een stekkertje, die nieuwe heeft dat dus niet, dus ik weet niet hoe dat zit met de choke.
 
Dat is je probleem dan waarschijnlijk. Je hebt een handchoke die je aan moet sluiten.volgende keer wat slimmer om erbij te zetten dat je een andere carburateur hebt..
 
ik had vermeld dat ik een 17,5 mm carburateur had aangezien die niet standart is, maar ik ga wel even kijken voor die handchoke, maar het zou niet aan het membraan kunnen liggen?? in ieder geval bedankt en ik laat het aan het eind van de dag wel even weten of het aan de choke ligt.
 
Het kan ook zijn dat je 'zwarte blokje' (electrische choke.) wel op jouw carburateur hoort die er nu opzit maar dat die er niet bijgelevert is. Wat voor carburateur heb je?
 
ja het is mogelijk, maar het is een dell'ort 17,5 mm morgen zoek ik wel uit welke precies en volgens mijn zwager is het een race carburateur, maar ik weet verder niet hoe dat zit.

maar ik haal het eraf en vergelijk het morgen op easyparts ofzo.
 
Aan de linkerzijde van deze carb kan je zien dat er een uitsparing is gemaakt voor de elektrische choke op te monteren. Heb je deze niet dan heb je een handchoke ;)

del_1403.jpg
 
Back
Top