Scooter start op volgas

svvner

Well-Known Member
Hallo allemaal

Ik heb gisteren een yamaha aerox gekocht opzich een mooie scooter alleen hij is een keer onderuit gegaan. nu wil ik hem dus gaan opknappen, maar ik zit met 1 probleem waar ik zelf niet uitkom. De scooter start alleen met de choke en rijdt dan volgas weg dus moet hem starten met de rem erop. Ik heb het vermoeden dat dit is ontstaan naar een valpartij omdat bij de gas hendel verschillende beschadigingen zitten. Ik heb dus daarom de rechter stuur schakelaar los gehaald en toen zag ik dat het handvat niet op de gaskabel zat. Dus toen heb ik de scooter opnieuw gestart en geprobeert de kabel terug te drukken om te kijken of dit helpt om de gastoevoer te verminderen maar geen resultaat. Heeft 1 van jullie hier misschien een antwoord op?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk staat de gaschuif een stuk open. Ik raad je aan om de carburateur even los te halen en helemaal schoon te maken. Aangezien je de scooter toch op gaat knappen. Haal hem gewoon helemaal uit elkaar en maak hem schoon met remreiniger of een andere ontvetter. Daarna even doorspuiten met een compressor en hij kan weer helemaal in elkaar.

Waarschijnlijk zit er ergens een knik in de gaskabel waardoor de schuif open blijft staan. Of de gasschuif zit een beetje klein in de carb, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Gewoon even de carb en de gaskabel los halen en je ziet vanzelf wel waar het probleem zit. Zo niet, dan post je dat gewoon weer hier.
 
Back
Top