Scooter start niet

mbkboosterbcd

New Member
Een vriend van me is vorige week gevallen met zijn mbk booster, daaraan reed hij gewoon naar huis en de volgende dag startte hij niet meer. Hij heeft al volledig zijn blok uit elkaar gehaald en wat dingen veranderd zoals nieuwe bougie enz. Maar hij start nog altijd niet… Er is wel een zwakke vonk aanwezig ? Wat kan het zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Een vriend van me is vorige week gevallen met zijn mbk booster, daaraan reed hij gewoon naar huis en de volgende dag startte hij niet meer. Hij heeft al volledig zijn blok uit elkaar gehaald en wat dingen veranderd zoals nieuwe bougie enz. Maar hij start nog altijd niet… Er is wel een zwakke vonk aanwezig ? Wat kan het zijn?
Als hij zijn blok volledig uit elkaar heeft gehaald.
Heb je compressie?
Krijgt die benzine.
Zit het membraam goed?
 
Het algemeen heeft een 2t en een 4t, 3 dingen nodig:
- compressie (8bar is niet hoog maar voldoende)
- benzine (lees beneden)
- vonk (lees beneden)

Dit is meestal het eerste wat je controleer

Nu voegen we nog wat meer toe:
- mengverhouding (daar is niks aan veranderd dus zal wel goed zijn?)
- timing vonk (lees beneden)


Wat er gecontroleerd moet worden is, is dat er een vonk moet zijn
Ga ook na of deze vonk wel op het juiste moment plaats vind
Reden is dat er verhalen zijn dat het vliegwiel verkeerd om is geplaatst en dus op een verkeerd moment een vonk geeft

Verder, al geprobeerd te starten met remreiniger?
Wat aidan al zei of je benzine krijg en dan specifiek of de bougie vochtig wordt?
 
Het algemeen heeft een 2t en een 4t, 3 dingen nodig:
- compressie (8bar is niet hoog maar voldoende)
- benzine (lees beneden)
- vonk (lees beneden)

Dit is meestal het eerste wat je controleer

Nu voegen we nog wat meer toe:
- mengverhouding (daar is niks aan veranderd dus zal wel goed zijn?)
- timing vonk (lees beneden)


Wat er gecontroleerd moet worden is, is dat er een vonk moet zijn
Ga ook na of deze vonk wel op het juiste moment plaats vind
Reden is dat er verhalen zijn dat het vliegwiel verkeerd om is geplaatst en dus op een verkeerd moment een vonk geeft

Verder, al geprobeerd te starten met remreiniger?
Wat aidan al zei of je benzine krijg en dan specifiek of de bougie vochtig wordt?
Mengverhouding is niks aan veranderd. Vliegwiel is correct gemonteerd. Ook starten met remreiniger doet hij niet. Ik wil ook even aankaarten dat we geen ‘nieuwtjes’ zijn. Dus aan een vraag zoals: krijgt hij benzine? Of heeft hij genoeg compressie? Heb ik persoonlijk niet zoveel aan. Uiteraard apprecieer ik het natuurlijk dat jullie me willen helpen!
 
Er is wel een zwakke vonk aanwezig
Word de bougie nat met starten , is je membraam dicht als je hem tegen het licht houd ? En zwakke vonk is eigenlijk al een indicatie , dat er iets niet klopt , wat je zelf ook weet als geen "nieuwtje" Dat zul je eerst moeten verhelpen , zodat je een mooie blauwe vonk hebt.
Afstand pickup tot vliegwiel ? cdi genoeg spanning ? Bobine door gemeten ?
 
Word de bougie nat met starten , is je membraam dicht als je hem tegen het licht houd ? En zwakke vonk is eigenlijk al een indicatie , dat er iets niet klopt , wat je zelf ook weet als geen "nieuwtje" Dat zul je eerst moeten verhelpen , zodat je een mooie blauwe vonk hebt.
Afstand pickup tot vliegwiel ? cdi genoeg spanning ? Bobine door gemeten ?
Even een toevoeging. Afstand pick-up coil ongeveer 0.30 mm als je geen voelermaatjes hebt. Werkt een bankpas ook.
Bij mij stond die ook een keer te ver omhoog starten daarom ook niet elektrische.
 
Back
Top