scooter start niet

hallo iedereen ja sorry dat ik even deze thread ga hijacken maar ik zie dat er hier wel een aantal mensen met verstand van scooters zijn. nu wil ik een scooter kopen maar weet niet welke het liefst koop ik ze allemaal maar daar heb ik geen geld voor. wat zijn jullie suggesties voor een makkelijk op te voeren scooter waar veel aftermarket voor is ik zou ook graag een wheelie derop leren. het word dan ook mijn eerste scooter niet dat ik nooit een scooter heb gereden heb gewoon nooit zelf een gehad heb een paar jaar als bezorger gewerkt op een sym xpro met 70CC dat ding vliegt nu ik ontslag heb genomen mis ik scooter rijden en wil ik eentje kopen.
Begin niet in een thread met een heel ander onderwerp.
Je kan beter een nieuw topic starten, en/of de zoekfunctie gebruiken,
 
Hoi het membraan ligt er nu uit
Als ik met een lampje er onder schijnt zie je aan de andere kant ligt betekend dat dat hij kapot is

In de cilinder is het wel erg nat al kijk je via daar naar binnen
 
Vervang zo wie zo de Membraan plaatjes ,als je licht ziet , is niet goed , kost geen Drol , (neem Carbon Plaatjes / Malossi ),bij niet afsluiten word er geen vacuum getrokken , en benzine kon gewoon de Cilinder inlopen dat het spul verzuipt.
 
membraan is vervangen
toen het membraan er af lag kon ik in het blok kijken, zag er erg nat uit.
met remreiniger is hij gestart. viel daarna binnen 40 seconden weer uit. in stationair valt hij gelijk uit

nog meer tips?
 
Last edited:
Heb je al naar je krukas keerringen gekeken , bij de vario en het vliegwiel?
Als je hier olie sporen hebt zuigt die daar ook waarschijnlijk valse lucht.
 
pas de carterkap er afgehaald, was heel vies van binnen en heb ik schoon gemaakt maar volgens mij geen olie gezien.
maar ik ga deze week nog wel even een keer controleren.
 
met remreiniger is hij gestart. viel daarna binnen 40 seconden weer uit.
Het lijkt erop dat het blok geen benzine in de cilinder krijgt.
Dit strookt echter weer niet met:
toen het membraan er af lag kon ik in het blok kijken, zag er erg nat uit.
Maar was dit natte olie, benzine of koelvloeistof in het geval van een LC-type?

Het is wel zo dat remmenreiniger brandbaarder is dan benzine, maw heeft minder compressie nodig om te ontsteken, ik heb niet alle posts hier gelezen maar is de compressie al eens gemeten?
 
Maar was dit natte olie, benzine of koelvloeistof in het geval van een LC-type?
het was in ieder geval geen koelvloeistof want dat zit niet in mn scooter.
olie is het ook niet want dan had ik het olie peil wel flink zien zakken.
dus ik den gewoon benzine
ik heb nu het bougie eruit gehaald en een schoen doek op dat gat gelegd zodat het benzine of wat er ook in het blok zit kan verdampen. en er geen vuil inkomt.
Het is wel zo dat remmenreiniger brandbaarder is dan benzine, maw heeft minder compressie nodig om te ontsteken, ik heb niet alle posts hier gelezen maar is de compressie al eens gemeten?
compressie heb ik nog niet gecontroleerd want ik heb geen compressie meter.
maar ik ga volgende week de cilinder open maken om de zuiger te controleren op deuken en scheuren kapotte ringen.
Haal vliegwiel er ook eens af.
heb ik gedaan er lekt helemaal niks, is gewoon kurk droog.

trouwens bedankt voor al jullie reacties
 
Last edited:
hallo allemaal,
ik ben weer een beetje verder gekomen.
ik kan mn scooter nu gewoon starten (op benzine).
hij blijft heel, zelfs bij stationair draaien en valt dan uit. als ik gas geef valt ie gelijk uit
ik valse denk lucht maar ik heb geen compressiemeter.
bij de aansluiting van uitlaat lekt heel veel lucht, maar dan zou hij nog kunnen rijden
kan het nog aan de cdi liggen?, of aan een te grote sproeier?
moet de gasschuif in de carb hellemaal beneden komen?
ik hoop op nog een paar reacties,
mv Daniël
 
Last edited:
Maak eerst je uitlaat bij de cilinder ,of waar hij anders lekt eens dicht , tweetakt heeft tegendruk nodig , om goed te kunnen lopen.
Aan een compressie meter heb je niets om vals lucht op te sporen . Gebruik daarvoor remmenreiniger , als de scooter stationair loopt , spuiten rond spruitstuk en aansluiting carb . Gaat hij anders lopen heb je het lek.
 
en als je zachtjes gas geeft? draait ie dan wel "verhoogd stationair"? zo ja stationaire aanslag indraaien, zo nee, stationaire mengschroef aanpassen?
 
zoals trabiarie al zegt: check op valse lucht met remmenreiniger of deo, waar ie eerst ook al op startte. dus als ie loopt, remreiniger of deo spuiten rond carburateur en spruitstuk (tussen carb en cilinder dus) als ie daar op reageert (harder lopen/eerder uitvallen) heb je daar waar je net spoot valse lucht.
nog een stomme vraag: hoe oud is je benzine en welke soort zit erin?
 
zoals trabiarie al zegt: check op valse lucht met remmenreiniger of deo, waar ie eerst ook al op startte. dus als ie loopt, remreiniger of deo spuiten rond carburateur en spruitstuk (tussen carb en cilinder dus) als ie daar op reageert (harder lopen/eerder uitvallen) heb je daar waar je net spoot valse lucht.
ik heb valse lucht gevonden bij ingang/spruitstuk dus ik ga gewoon een heel pakkingset halen dan is dat in ieder geval gefixt.
nog een stomme vraag: hoe oud is je benzine en welk soort zit erin?
2 dagen oud dus dat maakt niet uit

Klein vraagje: kan het de CDI zijn?

de scooter lijkt trouwens alleen te starten als hij koud is
 
Last edited:
Back
Top