scooter start niet

Kan verschillende oorzaken hebben , alleen starten als hij koud is , werkt de choke correct , gaat de naald naar beneden na 1 / 2 min. Zodat het verrijking's kanaal gesloten wordt.
Vonkt de bobine als deze warm is , even testen met een reserve bougie , hoef je de hete er niet uit te draaien.


Ik start met kickstart een accu heb ik niet
Heb je een ac of dc cdi? Anders heeft Harr een goed punt.
 
Hij is lucht gekoeld, er zit in ieder geval geen water koeling op
Na 1/2 minuten staat scooter allang niet meer aan dus hoe kan ik dat controleren
Mijn bougie vonkt goed,
Reserve bougie heb ik niet
 
Dat kan alleen jij beoordelen , aan de hand van de onderdelen lijsten bij verschillende websites , en welke er in gemonteerd is nu.
 
Hij is lucht gekoeld, er zit in ieder geval geen water koeling op
Na 1/2 minuten staat scooter allang niet meer aan dus hoe kan ik dat controleren
Mijn bougie vonkt goed,
Reserve bougie heb ik niet
ac staat hier niet voor air cooled, maar alternating current: wisselstroom vs dc: gelijkstroom. als ik het goed begrijp is dc meer afhankelijk van accuspanning dan ac
maar begin maar met je valse lucht en kijk dan verder. ("ja, ik heb wat gevonden, kan het ook wat anders zijn?" )
 
Last edited:
Nee dat gelukkig niet


en vriend van mij met de zellfde scooter reed al jaren rond zonder accu een daar gaat dat ook gewoon goed

zou het kunnen dat er ergens stroom weglekt, dat zou best kunnen willen omdat de hele bekabeling echt een zooitje is
Het gaat niet om de scooter van een vriend maar om jouw scooter.
Ik adviseer ook om een goede accu te plaatsen.
En je geeft zelf al aan dat de bekabeling een zooitje is. Kijk dat eens na. Hopelijk zijn er niet van die kabelaftakkingen gebruikt.
1670147733706.png
 
Last edited:
Want... Wat is het probleem met die aftakkingen
Post automatically merged:

Ik adviseer ook om een goed accu te plaatsen.
Ik heb het ook geprobeerd met een andere accu die zeker te weten werkt maar dat hielp ook niet.
 
Last edited:
Back
Top