Scooter start niet

Martijnb1976

New Member
Hallo allemaal
Ik heb een Peugeot speedfight 3 2takt die niet wil starten
De vonk is blauw en als ik hem 1 cm van de kop afhoud springt hij nog over …. Lijkt mij een prima vonkie.
Carburateur helemaal schoon gemaakt en deze krijgt benzine ,… vlotterkamer is vol .
Met remreiniger doet hij ook niks ..in de luchtinlaat gesprayd en ook rechtstreeks in de cilinder ……. Er zit niks geen leven in !?
Ik snap er niks van ?
Ik heb de scooter zo gekocht van iemand die hem rijdend weg heeft gezet maar hem niet meer aankreeg.
Iemand een idee ?
BVD allemaal
 
Advertisement - register to remove this

Dat zou ik ook denken ,… compressie lijkt ook goed ,…. Zou het kunnen dat hij niet op het juiste moment de vonk geeft ?
Dat kan je pas zeggen na compressie meten en dan is het goed ipv lijkt goed of juist niet goed. Als er door bijvoorbeeld valse lucht niet genoeg druk in het carter is start hij ook niet en als de de zuigerveren verleten zijn dus ook niet. Het is een samen spel. Dus EN/EN en niet EN/OF.
 
Hartelijk dank voor het goede advies .
Ik heb de cilinder eraf gehaald en de zuigerveren zijn 1 met de zuiger .
De cilinder want ziet er nog goed uit zonder groeven dus nieuw zuigertje bestellen
Waarschijnlijk opgelost dus
Bedankt
 

Attachments

  • 4E7D98F9-516F-4834-9C4C-D13CFD576989.jpeg
    4E7D98F9-516F-4834-9C4C-D13CFD576989.jpeg
    202.1 KB · Views: 19
Hartelijk dank voor het goede advies .
Ik heb de cilinder eraf gehaald en de zuigerveren zijn 1 met de zuiger .
De cilinder want ziet er nog goed uit zonder groeven dus nieuw zuigertje bestellen
Waarschijnlijk opgelost dus
Bedankt

Goed dat je het probleem gevonden hebt
Maar als de zuiger er zo uitziet kan ik bijna niet geloven dat de cilinder nog goed is kan je hier een goede foto van maken?
 
Beetje lastig te zien maar ik voel geen groefjes
Olie pompje kijk ik na
 

Attachments

  • 0F806152-9EB1-4505-9D54-F33B2507853C.jpeg
    0F806152-9EB1-4505-9D54-F33B2507853C.jpeg
    112.1 KB · Views: 18
  • 3BDB33FD-1CEF-410A-8422-8AFFBEFBD0C6.jpeg
    3BDB33FD-1CEF-410A-8422-8AFFBEFBD0C6.jpeg
    108.5 KB · Views: 17
Je ziet hier in omcirclde gedeeltes dat er toch flink wat krassen in zitten! (Hoef je neit eens te voelen)

Ik zou inderdaad voor kiezen om zuiger+cilinder te vervangen
 

Attachments

  • Screenshot_20220913-202657_Chrome.jpg
    Screenshot_20220913-202657_Chrome.jpg
    117.7 KB · Views: 16
Nou ,. Daar ben ik weer .
Van alles geprobeerd maar de scooter loopt alleen redelijk als ik de luchtschroef helemaal dicht draai .
Ik heb het volgende eraan gedaan .

- nieuwe cilinder + zuiger
- nieuw membraan
- carburateur meerdere malen schoon gemaakt-
- alle pakkingen vervangen
- nieuw luchtfilter
- alles gecontroleerd op valse lucht met oa deo

Zodra ik de luchtschroef open ga draaien gaan de toeren enorm schommelen en slaat hij na korte tijd af .

Ik weet het niet meer
Ik ben zelf 46 ( scooter van mijn zoon ) en heb vroeger veel aan brommers gesleuteld maar niet met scooters ….. misschien zie ik iets over het hoofd . Dus als iemand een goede tip heeft !?
BVD
 
Je sproeier is te klein , daarom moet je nu de luchtschroef dicht draaien
Meer benzine , vraagt meer lucht.
Als deze sproeier er al in zat , is dat grote kans dat dat de oorzaak was waarom de boel kapot is gegaan .
Te weinig Benzine en lucht ,, dan te weinig smering, word te warm ... Kapot.
 
Back
Top