Sorry voor de late reactie allemaal. Allereerst dank voor de reactie en hulp. Ik heb nog eens goed naar de cilinder gekeken en deze is helemaal naar de tering(raar dat de compressie wel goed was). Ik heb dus mede door andere onderdelen die waarschijnlijk ook niet Meer goed zullen zijn besloten een 2e hands blok er onder te zetten zodat ik zekerheid heb dat alles het doet. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Gooi er een 72CC kitje op. Kost je de hele wereld niet en het rijdt echt super.
 
Je kan beter dit blok laten maken, 9 van de 10x koop je andermans ellende. In de advertentie is zogenaamd alles een paar kilometer oud en perfect rijdend eronderuit gekomen. Maar waarom zou je dan alleen je blok verkopen he, als je het nu laat maken weet je zeker wat er qel ia gedaan en wat niet
 
Sorry voor de late reactie allemaal. Allereerst dank voor de reactie en hulp. Ik heb nog eens goed naar de cilinder gekeken en deze is helemaal naar de tering(raar dat de compressie wel goed was). Ik heb dus mede door andere onderdelen die waarschijnlijk ook niet Meer goed zullen zijn besloten een 2e hands blok er onder te zetten zodat ik zekerheid heb dat alles het doet. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Zo’n 2e hands blok zal misschien voor een tijdje goed functioneren, maar ook die zal na verloop van tijd slijten. Het nadeel is dat je niet weet in welke staat dat blokje zal zijn. Is het net gereviseerd? Is het net niet versleten?

Als je een scooter koopt ga je hem meestal gelijk een beurt geven om zeker te weten dat alles goed is, 95% van zo’n beurt gaat dan ook om het motorblok. Dus als je verstandig bent ga je dat blok gelijk een beurt geven.

Maar dan resteert de vraag nog in hoeverre het verschil uitmaakt of je je huidige blok een beurt geeft of een tweedehands blok aanschaft en die een beurt geeft. Eindstand ben je bij de tweede optie meer geld kwijt.

Ook heb je gewoon gezeik met nummers die niet kloppen, nu is dat niet zo’n groot probleem en eenvoudig op te lossen, maar het is wel een extra moeilijkheid wat betreft keuren/controles.
 
Back
Top