Scooter start niet

Philip117

New Member
Hallo

Ik heb laatst een peugeot zenith gekocht en hierbij de carabuteur vervangen.

Hierna starte die 1x maar na het uitzetten wilt die niet meer starten. Ik heb ook de brandstof leiding vervangen en de gaskabel weer aan het nieuwe naaldje vast gemaakt. Alsnog wilt hij niet starten

Elektrisch starten gaat voorlopig nog niet omdat er nog problemen zijn met de accu.
 
Advertisement - register to remove this

Jonas2000

Member
Hallo

Ik heb laatst een peugeot zenith gekocht en hierbij de carabuteur vervangen.

Hierna starte die 1x maar na het uitzetten wilt die niet meer starten. Ik heb ook de brandstof leiding vervangen en de gaskabel weer aan het nieuwe naaldje vast gemaakt. Alsnog wilt hij niet starten

Elektrisch starten gaat voorlopig nog niet omdat er nog problemen zijn met de accu.
Vervang eens de bougie
 

Harrr

Active Member
Check de basics; voor de gewenste ontploffing is nodig: lucht, benzine (+verhouding) en het vonkje. Mist hier eentje, kijken we verder!
Welke carb heb je erop gezet? Is deze schoon? Welke sproeierbezetting aanwezig? Vlotterwerking? Vacuumwerking (benzinekraan)?
Groet,
 

Philip117

New Member
Screenshot_20210211-141838_Chrome.jpg
Post automatically merged:

Bougie zal ik zometeen eens moeten nakijken dan. Ga ervan uit dat die het gewoon doet aangezien die het gisteravond wel deed met de 1e keer starten.

Carburateur krijgt wel gewoon benzine. Tenminste dat zag ik toen ik de leiding ervan afhaalde.

Voor de rest zou ik het even niet weten. Ik ben nog een beginnende sleutelaar.
 

it's_A_Lex

Don't blame the messenger
zoals al eerder gezegt, contoleer eerst of je een vonk heb.
als je toch een vonk blijkt te hebben, kijk dan of de bougie nat is,
mocht dit ook het geval zijn, dus een vonk en een natte bougie, dan is de compressie te laag.

omdat de scooter het eerder wel goed deed, neem ik aan de de scooter ook goed op tijd staat
 

Philip117

New Member
De bougie was niet nat maar vonkt wel. Ik zag wel dat er vrij weinig benzine komt als ik kick. Ook vraag ik mij af waarom er nog spruiten vrij zijn op de carburateur. Deze waren bij de oude dicht. ( zie foto )
 

Attachments

  • 16130643110801623714022685755240.jpg
    16130643110801623714022685755240.jpg
    221.4 KB · Views: 12

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
1ste probleem is al dat powetfilter.
Stock doet het echt een stuk beter.
Maar het wat je persoonlijk wilt

En als het aangesloten is zoals afgebeeld krijgt hij geen benzine.
1 slag moet op het inlaatspruitstuk.
Die trekt het membraam los.
Dan de andere op de carb boveren onder de 45 graden staat +/-

1 ste vooraan die plat ligt met dat 2 cm lange stuk rubber is de olie toevoer.

De andere zijn overloop kanalen als ik mij niet vergis.
Imitatie carbs laten zich moeilijker afstellen.
En zitten vaak ook hoger qua sproeier maat.

Even de stel schroeven op 1,5 slag open.
Dan zou hij moeten kunnen lopen.
Even nieuw bougietje en afstellen die handel.
 

Philip117

New Member
Bedankt voor de reactie! Alleen raar dat ik hem dan verkeerd hebben aangesloten terwijl die nu eigelijk hetzelfde zit zoals de oude carburateur.

Ook krijg ik geen bezine toevoer. Zou dit door de filter kunnen komen?
 

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!

Via de link kom je bij de tekening van de carb.
Is wel origineel. Maar alles zit wel het zelfde.
Nummers komem overeen met de legenda
Voor een foto en info.
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top