Scooter start niet, wel met remereiniger, valt daarna gelijk uit baooop geluid.

Martijn1706

New Member
Hoi,
ik had net een nieuwe tweedehands scooter gekocht. Deze had een warmloper gehad maar liep wel nog. Ik heb voor de zekerheid het hele blok eraf gehaald om het allemaal ff na te lopen(en om de carter en alles ff helemaal schoon te maken). Cilinder was nog goed(70cc). Nu heb ik het blok er weer onder gezet maar hij start niet meer. Als ik er remreiniger in spuit dan start ie wel en kan ik flink gas geven en toeren maken, maar daarna slaat ie gelijk weer af. Startte af en toe ook zonder remreiniger, maar alleen stationair bij het kleinste beetje gas viel ie gelijk weer uit(boaaaaap).
Wat kan het zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien heb je de cilinder toch verkeerd beoordeeld.. Vermoed dat de zuigerveren zoiezo een optater hebben gehad. Als er vegen erin staan of blauwe vlekken is het einde oefening.
 
Als een scooter een warmloper heeft gehad en hij rijdt nog dan moet je echt minimaal de zuiger en zuigerveren vervangen. Het liefst gewoon het complete plaatje, kijk ook even of je krukas geen speling heeft omdat die door de warmloper ook een 'optater' heeft gekregen. Voor de rest klinkt het alsof je blok geen benzine krijgt of dat de druk verloren gaat zodra je gas geeft. Dus loop je carburateur even na of je sproeiers niet verstopt zijn en of de choke werkt. Controleer je bougie welke kleur die heeft en verander je sproeier als dit nodig is. Kijk ook of je spruitstuk niet gescheurd is voor valse lucht. Dit kan er ook voor zorgen dat je scooter niet loopt.

In het kort:

- Zuiger controleren
- Carburateur schoonmaken en controleren
- Bougie controleren
- Controleren op valse lucht
 
Wat ik vooral raar vindt is dat ie met remreiniger in de carb. spuiten eigenlijk gewoon prima loopt(voor ffies). Dus ik denk dat de compressie wel in orde is. De carb heb ik er nu af, sproeier is niet verstopt, vlotterbakje zat vol. Het is trouwens een dellorto 17,5 carb. Er komen 2 slangen vanaf, waarvan ik van 1tje weet/denk de het de vacuum is, als ik hierin blaas komt er benzine uit me carb(dat gaatje bij je luchtinlaat) die andere zit ook nergens op aangesloten maar weet ff niet welke dat is. Toen ik de zuiger en de cilinder eraf had ging de zuiger soepel in de cilinder op en neer. Dus weet nou niet hoe erg deze schade is(zie fotos). Over die valse lucht, het spruitstuk was nog gewoon heel, pakkingen ook in orde. En dan denk ik toch weer aan de remreiniger, want kan ie met valse lucht ook lopen op remreiniger?
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2017-11-27 at 22.40.17.jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-27 at 22.40.17.jpeg
    145.1 KB · Views: 39
  • WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.08.jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.08.jpeg
    117.1 KB · Views: 31
  • WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.08 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.08 (1).jpeg
    96.5 KB · Views: 29
  • WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.08 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.08 (2).jpeg
    106.1 KB · Views: 29
  • WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.07.jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.07.jpeg
    78 KB · Views: 27
  • WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.07 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2017-11-27 at 20.33.07 (1).jpeg
    108.6 KB · Views: 27
De krukas had trouwens wel heel klein beetje speling maar dit is echt niet meer dan een millimeter(halve mill naar recht halve mill links). Naar mijn idee minimale speling, dit hoeft toch geen reden te zijn dat ie niet start?
 
..Een Motorblok slaat sneller aan met Remmen reiniger dan Benzine ,omdat Remmen reiniger brandbaarder is als Benzine, speling van de drijfstang mag van links naar rechts , MAAR... niet op en neer op de krukas.
Membraanplaatjes mogen geen opening vertonen, dus moet goed / geheel afsluiten.
 
Als een scooter een warmloper heeft gehad en hij rijdt nog dan moet je echt minimaal de zuiger en zuigerveren vervangen. Het liefst gewoon het complete plaatje, kijk ook even of je krukas geen speling heeft omdat die door de warmloper ook een 'optater' heeft gekregen. Voor de rest klinkt het alsof je blok geen benzine krijgt of dat de druk verloren gaat zodra je gas geeft. Dus loop je carburateur even na of je sproeiers niet verstopt zijn en of de choke werkt. Controleer je bougie welke kleur die heeft en verander je sproeier als dit nodig is. Kijk ook of je spruitstuk niet gescheurd is voor valse lucht. Dit kan er ook voor zorgen dat je scooter niet loopt.

In het kort:

- Zuiger controleren
- Carburateur schoonmaken en controleren
- Bougie controleren
- Controleren op valse lucht


Dan zou ik de cilinder direct mee nemen... Niks is iritanter als je nieuwe onderdelen hebt gekocht (dus een nieuwe zuiger en zuigerveren) je nog steeds problemen hebt met warmlopers en dat straks ook je nieuwe onderdelen weer een optater hebben gehad.. Zonder van het geld en zonder van de tijd en er verder niks ermee opgeschoten.

Een warmloper houd namelijk ook in dat de cilinderwand ook een optater hebben gehad.. En dan blijft de cilinder continu gevoelig voor warmlopers.







En jongens stop ermee om remmenreiniger in je blok te spuiten.. Je gaat toch niet omdat je geen geld uit wilt geven voor startpilot er dan remmenreiniger in je blok spuiten in de hoop dat dit gaat werken. Maar je achteraf achterkomt dat het spul van 1,95 euro je blok van 500 - 1000 euro naar de klote hebt geholpen..

Zelfde als je 15w40 in een 5w40 motorblok doet en je er later achterkomt dat heel het blok naar de klote en droog heeft lopen draaien.. Hoe slim kan je dan zijn?
 
Bedankt voor de antwoorden ik heb nog de orginele 50cc erbij, die maar ff monteren. Kijken of ie t dan wel doet. Zal ook nieuwe membranen halen want die ik heb sluiten niet 100% af dus denk niet dat die goed zijn.
 
Back
Top