Scooter start niet nieuwe cilinder

MarcoNL

Member
Heb het complete blok vernieuwd , maar ik kan 100x kicken en nog start die niet ik heb werkelijk geen idee wat er fout kan zijn...

Al geprobeerd:

Bougie vonkt
Nieuwe bougiekabel
Nieuwe bougiedop
Nieuwe bougie lange schacht hittegraad 9
Nieuw membraan
Nieuw spruitstuk
Nieuwe membraanpakking
Nieuwe cilinderpakking
Nieuwe carburateurs 21mm en 19mm gekocht, nog geen verschil
Nieuw standaard luchtfilter ontgrensd

Sproeiers 89 t/m 110 geprobeerd, benzine stroomt ook netjes naar de vlotterbak

Nieuwe gaskabel
Nieuwe handchoke

Setup:

Dr70
19mm carburateur sproeier 98 nu
Gianelli shot
Doppler s1r krukas

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Word de Bougie Nat ?
Ja en bougie vonkt

Krukas Keerringen ook vervangen ??

Krukas keerringen zijn vervangen

Membraan Plaatjes ook vervangen ??

Nieuw membraan geplaatst, membraanplaatjes dus ook nieuw .


Scooter start nu wel met de handchoke aan, loopt stationair maar zodra ik iets gas geef valt die uit

zonder handchoke valt die dus ook uit

Als ik iets gaf geef en de scooter valt langzaam uit , en ik laat het gas los gaat ie meteen weer stationair lopen ...

Heb momenteel sproeier 98 op een 19MM carburateur , dit moet toch groot genoeg zijn lijkt me voor deze setup:

DR70
Gianelli Shot v1 ( nieuwe Shot V4 wordt er nog op gezet maar krijg m niet gemonteerd op de een of andere manier , heb hier een ander topic voor gemaakt )
Naraku vario 4,2gram rolletjes
Stage6 koppeling oranje trekveren
Malossi gele drukveer
standaard luchtfilter ontgrensd

of zou de scooter juist verzuipen ?
 
Heb nogmaals het nieuwe membraan eruit gehaald, en zie nu pas dat een membraanplaat er scheef op zit aan beide kanten..

20220731_112527.jpg
Ga er dan maar meteen carbon membraanplaten op zetten morgen, maar dit zou de oorzaak kunnen zijn van het uitvallen tijdens gas geven terwijl de scooter wel stationair draait ?
 
Bougie kan wel een vonk geven maar dat wil nog niks zeggen. Alle elektra nagelopen? Kabels juist aangesloten? Maakt goede massa?

Denk niet dat het nog aan het inlaattraject ligt als je alles al keer hebt verwisseld ter uitsluiting van. Valt de cilinder trouwens uit als je je hand voor de luchtinlaat van de carburateur houdt?
 
Bougie kan wel een vonk geven maar dat wil nog niks zeggen. Alle elektra nagelopen? Kabels juist aangesloten? Maakt goede massa?

Denk niet dat het nog aan het inlaattraject ligt als je alles al keer hebt verwisseld ter uitsluiting van. Valt de cilinder trouwens uit als je je hand voor de luchtinlaat van de carburateur houdt?
Kabels zijn juist aangesloten , alle kabeltjes nog opnieuw aangesloten , enige kabel welke niet aangesloten is, is die van de elektrische choke omdat ik een handchoke carburateur heb .

Massa gaat ook via de startmotor toch ? Deze "massakabel" is wel aangesloten .

Bougiedop vervangen voor een rode Champion dop, bougie klikt er netjes in met het ijzeren dopje nog op de bougie . ook heb ik de zekering 7.5A en accu vervangen , electrische start werkt hierdoor ook, in 1 seconde start de scooter al .

Cilinder valt langzaam uit als ik hand voor de carburateur lucht inlaat houdt .
 
Last edited:
Heb nogmaals het nieuwe membraan eruit gehaald, en zie nu pas dat een membraanplaat er scheef op zit aan beide kanten..

View attachment 66235
Ga er dan maar meteen carbon membraanplaten op zetten morgen, maar dit zou de oorzaak kunnen zijn van het uitvallen tijdens gas geven terwijl de scooter wel stationair draait ?
Ja dat heeft zeker een slecht effect , het plaatje zit er scheef op en zal dus wat speling vertonen.
Probeer anders eens dat plaatje recht te zetten dmv de schroef even los halen en het plaatje goed op zijn plek te zetten.
 
Back
Top