Scooter start niet na vervangen van sproeier en variobus

Skeeter

New Member
Hi, ik heb vandaag samen met een vriend mijn sproeier en variobus vervangen van mijn kymco super 8. De sproeier eerst en vervolgens de variobus. Maar toen we hem probeerde te starten deed hij niks. We hebben gecheckt en de motor krijgt: Benzine, Lucht en er zit zuig kracht op de buis van ze zuiger. ook werkt de spark en voel je bij de uitlaat druk langzaam opbouwen als je je vinger eroverheen legt. Omdat de Variobus met nogal geweld eruit is gehaald (met behulp van een imbussleutel als bougiestopper) ben ik bang dat de zuiger beschadigd is. maar dat blijkt uit de test met druk uit de uitlaat niet zo te zijn. Heeft iemand een idee wat er mis is?

Extra Info
-de Sproeier is van 88 naar 82 gegaan maar nadat hij het niet deed op 82 zette we hem weer op 88 en startte hij nogsteeds niet
-Het gaat om een Kymco Super 8 50cc 4takt
-De carberateur is schoon en alles zit netjes op zn plek daar binnen.

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Hi, ik heb vandaag samen met een vriend mijn sproeier en variobus vervangen van mijn kymco super 8. De sproeier eerst en vervolgens de variobus. Maar toen we hem probeerde te starten deed hij niks. We hebben gecheckt en de motor krijgt: Benzine, Lucht en er zit zuig kracht op de buis van ze zuiger. ook werkt de spark en voel je bij de uitlaat druk langzaam opbouwen als je je vinger eroverheen legt. Omdat de Variobus met nogal geweld eruit is gehaald (met behulp van een imbussleutel als bougiestopper) ben ik bang dat de zuiger beschadigd is. maar dat blijkt uit de test met druk uit de uitlaat niet zo te zijn. Heeft iemand een idee wat er mis is?

Extra Info
-de Sproeier is van 88 naar 82 gegaan maar nadat hij het niet deed op 82 zette we hem weer op 88 en startte hij nogsteeds niet
-Het gaat om een Kymco Super 8 50cc 4takt
-De carberateur is schoon en alles zit netjes op zn plek daar binnen.

Iemand een idee?

Oei oei oei

Een zuiger stopt gebruikt op een 4 takt en daarna niet meer starten willen ik ben bang dat of je cilinder of zuiger of krukas naar de gort is
GEBRUIK NOOIT MAAR DAN NOOIT EEN ZUIGERSTOP OP EEN 4TAKT!
Een compressie meting kan je niet met je handen doen laat het ergens testen of koop zelf een compressie meter
 
Als je mazzel hebt is er alleen schade aan de inlaatklep, maar waarschijnlijker is, is dat beide krom of mismaakt zijn waardoor compressie nagenoeg onmogelijk is! Maar het is ook goed mogelijk dat er meer schade ontstaan is zoals @Glenn123 ook aangeeft!
 
Daar kom je dus alleen maar achter als je de compressie meet of laat meten.
Niet zo'n goed idee want als dit gebeurd is wat men hierboven vermoedt gaat dit meer kosten dan een varioblokkeersetje. :(
 
Als je mazzel hebt is er alleen schade aan de inlaatklep, maar waarschijnlijker is, is dat beide krom of mismaakt zijn waardoor compressie nagenoeg onmogelijk is! Maar het is ook goed mogelijk dat er meer schade ontstaan is zoals @Glenn123 ook aangeeft!
Hi, ik ga vandaag ns meter met compressiemeter. maar wat bedoel je precies met maar waarschijnlijker is, is dat beide krom of mismaakt zijn waardoor compressie nagenoeg onmogelijk is! (wat is krom of mismaakt)
Post automatically merged:

UPDATE: heb erin gekeken en blijkt dat een van mijn kleppen helemaal kapot was.... maar heb nieuwe cylinder besteld en gaat er morgen in! iedereen die hielp heel erg bedankt voor de hulp en zal zeker de tips gebruiken die jullie hadden gegeven :D. Hopelijk hebben mensen met dezelfde problemen heeft ook de oplossing snel vind. deze forum mag dicht.
 
Last edited:
Hi, ik ga vandaag ns meter met compressiemeter. maar wat bedoel je precies met maar waarschijnlijker is, is dat beide krom of mismaakt zijn waardoor compressie nagenoeg onmogelijk is! (wat is krom of mismaakt)

Een zuigerstop of ander gereedschap wat er niet in thuis hoort resulteert altijd in schade aan de klep(pen) en/of de zuiger...
Met krom of mismaakt bedoel ik dit:

zuigerstop.jpg

beschadigd en kromme klep.jpg

Gewoon het juiste blokkeer gereedschap aanschaffen, dit scheelt immers een hoop hoofdpijn en onnodig veel extra euro's uitgeven!
Maar goed, blijkbaar ga je het hele spul vervangen wat ik begrijp.

Succes ;).
 
Back
Top