Scooter start niet na vervangen CDI

ThijmenB

New Member
Ik heb een opgevoerde Kymco Agility 50 dus ik wil hem begrenzen, maar als de snor CDI wordt aangesloten dan start de scooter niet meer. Ligt niet aan de CDI want heb er al 3 geprobeerd, alleen de ontgrensde CDI die er nu in zit werkt. Weet iemand waar het aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Dan kijk eens op die andere scooters hoe daar de bedrading zit van de cdi connectoren qua kleuren en controleer of die overeen komen met jouw bedrading.

Want als ze het op die andere scooter het wel doen moet het daar aan liggen en heeft wellicht de vorige eigenaar de bedrading van de connectoren gewijzigd om de ontgrensde cdi werkende te krijgen.
 
Dan kijk eens op die andere scooters hoe daar de bedrading zit van de cdi connectoren qua kleuren en controleer of die overeen komen met jouw bedrading.

Want als ze het op die andere scooter het wel doen moet het daar aan liggen en heeft wellicht de vorige eigenaar de bedrading van de connectoren gewijzigd om de ontgrensde cdi werkende te krijgen.
Dat is ook het enige wat ik me nog kan bedenken. Een vriend van me heeft net zo'n scooter dus hij gaat morgen even kijken voor me. Wat me wel opgevallen is, is dat er een (met contact) geschakelde positieve draad moet gaan naar de CDI maar ik meet hier continuïteit ook bij contact uit, maar het lijkt me niet dat dat uitmaakt. Maar het wijst er wel op dat er iets niet klopt in die draadboom.

EDIT: Ik heb even op internet foto's gezocht van de CDI en daar zitten de draden net zoals bij mij.
 
Dat klopt, bij de cdi's met de 4+2 connector zit op de 2 polige connector een zwart/blauwe draad, dit is de 12V voeding die via het contactslot komt.
Dus jouw scooter maakt gebruik van een DC-CDI.

Dus:
  • Contactslot aan, accuspanning op die zwart/blauwe draad, gemeten tov massa. (min-pool accu)
  • Contactslot uit, 0 Volt op die zwart/blauwe draad, gemeten tov massa. (min-pool accu)

Ik weet niet hoe je gemeten hebt maar als de cdi nog aangesloten zat kan het zijn dat je door de elektronica van de CDI gemeten hebt.
 
Dat klopt, bij de cdi's met de 4+2 connector zit op de 2 polige connector een zwart/blauwe draad, dit is de 12V voeding die via het contactslot komt.
Dus jouw scooter maakt gebruik van een DC-CDI.

Dus:
  • Contactslot aan, accuspanning op die zwart/blauwe draad, gemeten tov massa. (min-pool accu)
  • Contactslot uit, 0 Volt op die zwart/blauwe draad, gemeten tov massa. (min-pool accu)

Ik weet niet hoe je gemeten hebt maar als de cdi nog aangesloten zat kan het zijn dat je door de elektronica van de CDI gemeten hebt.
Ik heb dit op deze manier doorgemeten en krijg de resultaten die jij beschrijft, dus de bedrading blijkt toch te kloppen. Nu het probleem nog dat de scooter niet loopt met andere CDI's.
 
Ik gooi maar een balletje op.
Maar hebben ze geen start onderbreker ergens in of aan zitten waar ze nukkig van worden?

Lang geleden had mijn zusje met haar kymco 4t scooter zo iets. Geen idee wat ze toen hebben gedaan om het op te lossen. Maar staat me iets van mij met een start onderbreker.
 
hallo ik heb een kisbee uit 2010 die had paar dagen geleden een onderhoudsbeurt gehad. ik had na onderhoud gelijk een naraku racing cdi gezet maar niks van scooter start ookal doe ik oude cdi terug erin
 
Je kan beter even een nieuw topic met je probleem aanmaken , heb je zelf de beurt gedaan , en liep hij daarna gewoon?
Zou de bedrading doormeten , dat is in principe het enige waar je aan gerommeld hebt .Heb je al gekeken of hij vonkt , niet dat je een ander probleem hebt?
 
De kisbee heeft verschillende types cdi's.
Vooral de Kisbee met de cartersensor, dit is een heel speciaaltje deze heeft een DC-voeding vanaf de accu voor de begrenzerelektronica en een AC-voeding vanaf de stator voor de ontssteekspanning.

Dus mijn vermoeden is dat die zogenaamde:
naraku racing cdi
niet het juiste type cdi is voor deze scooter en een kortsluiting heeft gemaakt en dus een zekering stuk is.
 
De kisbee heeft verschillende types cdi's.
Vooral de Kisbee met de cartersensor, dit is een heel speciaaltje deze heeft een DC-voeding vanaf de accu voor de begrenzerelektronica en een AC-voeding vanaf de stator voor de ontssteekspanning.

Dus mijn vermoeden is dat die zogenaamde:

niet het juiste type cdi is voor deze scooter en een kortsluiting heeft gemaakt en dus een zekering stuk is.
hoe weet ik welke voeding ik heb en ik had een gele draad aan mijn oude cdi. en de vorige eigenaar had het ook op een kisbee zei die, ik had het op een agm gezet en die werkt gewoon zoals het hoorde
Post automatically merged:

De kisbee heeft verschillende types cdi's.
Vooral de Kisbee met de cartersensor, dit is een heel speciaaltje deze heeft een DC-voeding vanaf de accu voor de begrenzerelektronica en een AC-voeding vanaf de stator voor de ontssteekspanning.

Dus mijn vermoeden is dat die zogenaamde:

niet het juiste type cdi is voor deze scooter en een kortsluiting heeft gemaakt en dus een zekering stuk is.
hoe weet ik welke voeding ik heb en ik had een gele draad aan mijn oude cdi. en de vorige eigenaar had het ook op een kisbee zei die, ik had het op een agm gezet en die werkt gewoon zoals het hoorde
 
wat zijn de zekeringen?
Als je niet weet wat een zekering is als het gaat om elektriciteit, lijkt het me beter dat je het probleem laat oplossen door een scooterzaak want op deze manier wordt het op afstand helpen wel heel erg moeilijk.

Ik zie dat je nieuw bent op dit forum en niet bekend bent met de ongeschreven regel op een forum in het algemeen maar je bent je eigen probleem aan het voorleggen in een draadje van iemand anders.
In principe "kaap" je dus nu iemand anders zijn topic.
Dus ben je erachter wat een zekering is en je wilt verder geholpen worden, maak een eigen draadje aan!
 
Last edited:
Back
Top