Dat is ook het enige wat ik me nog kan bedenken. Een vriend van me heeft net zo'n scooter dus hij gaat morgen even kijken voor me. Wat me wel opgevallen is, is dat er een (met contact) geschakelde positieve draad moet gaan naar de CDI maar ik meet hier continuïteit ook bij contact uit, maar het lijkt me niet dat dat uitmaakt. Maar het wijst er wel op dat er iets niet klopt in die draadboom.Dan kijk eens op die andere scooters hoe daar de bedrading zit van de cdi connectoren qua kleuren en controleer of die overeen komen met jouw bedrading.
Want als ze het op die andere scooter het wel doen moet het daar aan liggen en heeft wellicht de vorige eigenaar de bedrading van de connectoren gewijzigd om de ontgrensde cdi werkende te krijgen.
Ik heb dit op deze manier doorgemeten en krijg de resultaten die jij beschrijft, dus de bedrading blijkt toch te kloppen. Nu het probleem nog dat de scooter niet loopt met andere CDI's.Dat klopt, bij de cdi's met de 4+2 connector zit op de 2 polige connector een zwart/blauwe draad, dit is de 12V voeding die via het contactslot komt.
Dus jouw scooter maakt gebruik van een DC-CDI.
Dus:
- Contactslot aan, accuspanning op die zwart/blauwe draad, gemeten tov massa. (min-pool accu)
- Contactslot uit, 0 Volt op die zwart/blauwe draad, gemeten tov massa. (min-pool accu)
Ik weet niet hoe je gemeten hebt maar als de cdi nog aangesloten zat kan het zijn dat je door de elektronica van de CDI gemeten hebt.
niet het juiste type cdi is voor deze scooter en een kortsluiting heeft gemaakt en dus een zekering stuk is.naraku racing cdi
hoe weet ik welke voeding ik heb en ik had een gele draad aan mijn oude cdi. en de vorige eigenaar had het ook op een kisbee zei die, ik had het op een agm gezet en die werkt gewoon zoals het hoordeDe kisbee heeft verschillende types cdi's.
Vooral de Kisbee met de cartersensor, dit is een heel speciaaltje deze heeft een DC-voeding vanaf de accu voor de begrenzerelektronica en een AC-voeding vanaf de stator voor de ontssteekspanning.
Dus mijn vermoeden is dat die zogenaamde:
niet het juiste type cdi is voor deze scooter en een kortsluiting heeft gemaakt en dus een zekering stuk is.
hoe weet ik welke voeding ik heb en ik had een gele draad aan mijn oude cdi. en de vorige eigenaar had het ook op een kisbee zei die, ik had het op een agm gezet en die werkt gewoon zoals het hoordeDe kisbee heeft verschillende types cdi's.
Vooral de Kisbee met de cartersensor, dit is een heel speciaaltje deze heeft een DC-voeding vanaf de accu voor de begrenzerelektronica en een AC-voeding vanaf de stator voor de ontssteekspanning.
Dus mijn vermoeden is dat die zogenaamde:
niet het juiste type cdi is voor deze scooter en een kortsluiting heeft gemaakt en dus een zekering stuk is.
Een gele?ik had een gele draad aan mijn oude cdi.
een snor en wat zijn de zekeringen?Een gele?
Is dit een snor of en brom?
En heb je de zekering(en) al gecontroleerd?
Als je niet weet wat een zekering is als het gaat om elektriciteit, lijkt het me beter dat je het probleem laat oplossen door een scooterzaak want op deze manier wordt het op afstand helpen wel heel erg moeilijk.wat zijn de zekeringen?