Scooter start niet na val

Youri19

New Member
Vandaag is hij op 1 kant gevallen. De linkerkant. Gelukkig geen krassen etc, maar hij was benzine aan het lekken uit de luchtfilter. Ik ben terug naar huis gereden (duurde ong 3min, het terug rijden deed het helemaal goed) en toen zette ik hem stil in de tuin en liet ik hem uitlekken. Dit was gestopt na een uur. Luchtfilter schoon gemaakt. Daarna zet ik hem elektrisch aan en deed hij het gelijk. Ik liet hem even lopen en alles deed het oke. Gelukkig maar dacht ik.

Daarna wil ik een rondje rijden om te kijken of hij echt goed reed, en ben ik nog geen 10 meter verder en wordt de motor slapper en slapper en rijd daarna helemaal niet meer. Ik kon gas geven wat ik wilde maar geen gehoor. Dus draai ik de motor uit, doe ik hem aan en wilt NIET meer starten Elektrisch. Kickstart niet geprobeerd.

Accu helemaal vol.

Nu heb ik gehoord dat het mogelijk kon komen door verzuiping alleen zeggen de meeste dat dit al na 15min weg is. En ik heb me brommer en goed uur stil laten staan en nog even 5 minuten met succes laten lopen. Overigens heb ik de bougie nog niet gecontroleerd/schoongemaakt.

Mijn brommer is volledig inject (sym jet 14 2019) 20.053 op de teller.

Het gekke dus, geen benzine meer uit de luchtfilter na 1 uur stilgestaan, gaat succesvol in 1x aan op elektrisch. Loopt prima. Wil vervolgens gaan rijden en doet het niet meer. Wilt daarna ook NIET meer starten.

Lijkt wel alsof het komt door dat gas geven. Toen ik gas gaf rook het ook erg naar benzine.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je geen electronisch geregelde carb door middel van solenoids kleppen , in dat geval zou door de val misschien de vlotternaald verkeerd zitten , en loopt hij over als je hem start..
 
Back
Top