Scooter start niet na (TANKEN)

YamahaNeos2tkt

New Member
Hallo, ik mijn scooter gestart rij ik naar het tankstation 5 min vanaf mijn woning.

Ik ga tanken bij de (Total)
Ik mijn tank vol gegooid start dat ding ineens niet meer dus ik lopen naar huis en zet hem voor de deur kom ik 2 dagen later terug want ik was bij mijn vriendin slapen start hij ineens wel weer maar tot vandaag doet ie weer moeilijk. Er zat nog oude benzine in en nu pas is hij bij de nieuwe benzine die ik erin heb gegooid.

Mijn vraag is
Ik heb volgens mij Excelium die dure Eur95 bij de normale Eur95 gegooid of andersom dus volgens mij is het gemixt de Eur95 Super bij de normale Eur95..
Want na het tanken doet ie wel heel moeilijk.

De nieuwe benzine zit er nog in die 3 liter die nog moet komen, kan ik met een pompje de benzine eruit halen en dan alsnog Eur95 erin gooien?

Of is er gewoon iets anders aan de hand?
 
Advertisement - register to remove this

Denk niet dat dit het probleem is. Ik tank zelf ook regelnatig excl. 95 en ongelood 95, maar ik merk geen verschil als ik ze mix.
Heb je ook een 2tkt scooter? Die van mij komt uit 2008.. Maar hij deed al moeilijk met starten toen ik hem kocht, elektrische start doet het sowieso niet en kickstart na 5 keer ofzo. Maar het lijkt erop alsof ie geen contact wil maken.

Maar ik vind het vreemd dat hij na het tanken helemaal moeilijk doet.
 
oja gelijk na het kopen van mijn scooter heb ik hem weggebracht na een monteur hij heeft een nieuwe v snaar erop gemonteerd en een bougie nieuw..

Maar vind het heel vreemd dat hij na het tanken gewoon zo moeilijk doet. Mja het kan ook iets anders zijn..
 
Heb je ook een 2tkt scooter? Die van mij komt uit 2008.. Maar hij deed al moeilijk met starten toen ik hem kocht, elektrische start doet het sowieso niet en kickstart na 5 keer ofzo. Maar het lijkt erop alsof ie geen contact wil maken.

Maar ik vind het vreemd dat hij na het tanken helemaal moeilijk doet.
Ik heb een 2takt uit 2006 :) . En als je gewoon je motor na het rijden uitzet en dan 2 min ofzo wacht (weet niet hoelang je over het tanken doet) en dan starten. Start hij dan wel normaal?
 
Ik ben niet van mening dat het aan de mix van benzine ligt.
Tenzij je er per ongeluk diesel erbij gegooid hebt, dat zou een andere zaak zijn.

Misschien zat er wel troep onder in je tank en is deze vuiligheid met tanken opgedwarreld en zit nu in je zeefje van vacuumkraantje/pompje of carburateur.
Ik lees ook niet dat je de carburateur al schoon gemaakt hebt wellicht een optie om hiermee te beginnen!
Je zou ook eens kunnen proberen de scooter te starten zonder benzinedop op de tank, misschien dat deze onvoldoende belucht wordt en dat er in de tank een vacuum ontstaat waardoor de benzine niet of niet goed doorloopt.

Maar misschien heeft het helemaal niks te maken met de tankbeurt..
Heb je ook al je vonk eens bekeken?
 
Ik ben niet van mening dat het aan de mix van benzine ligt.
Tenzij je er per ongeluk diesel erbij gegooid hebt, dat zou een andere zaak zijn.

Misschien zat er wel troep onder in je tank en is deze vuiligheid met tanken opgedwarreld en zit nu in je zeefje van vacuumkraantje/pompje of carburateur.
Ik lees ook niet dat je de carburateur al schoon gemaakt hebt wellicht een optie om hiermee te beginnen!
Je zou ook eens kunnen proberen de scooter te starten zonder benzinedop op de tank, misschien dat deze onvoldoende belucht wordt en dat er in de tank een vacuum ontstaat waardoor de benzine niet of niet goed doorloopt.

Maar misschien heeft het helemaal niks te maken met de tankbeurt..
Heb je ook al je vonk eens bekeken?
sorry ik heb geen verstand van scooters. ik heb hem voor een onderhoudsbeurt na laten kijken .. Toen heeft hij de carberateur wel schoongemaakt misschien dat ik het nog eens moet doen?
 
Back
Top