Dit topic is oud maar ik had hetzelfde probleem met euro 4 iget. nog maar 7400 op de teller.. wat is het probleem? Opvoerpomp is stuk, dit is deel van de brandstofpomp en hoor je bij op het contact zetten van de scooter, dat gezoem is de brandstof die naar je injector word gepompt en onder druk word gezet. de elektronica in de pomp sloeg op hol als het warm is buiten of als je net een stuk gereden had, met resultaat dat je brandstofpomp warm word en je geen geluid hoort zodra je de scooter op contact zet, en hij dus ook niet start tot hij afkoelt. Ik hoop dat dit iemand met hetzelfde probleem zal helpen. een pomp kost 92 euro en vervangen al gouw 120-150.. zit op een lastige locatie, er moeten een hoop kappen vanaf en het blok moet deels los en omlaag. Wat kan helpen om dit te voorkomen in het vervolg is niet met een lege tank rijden en e5 te tanken ipv e10. 2 dingen die ik dus niet deed, ik reed vaak met het lampje aan, dan krijgt de pomp niet genoeg smering blijkbaar. Of dit nou ook de werkelijke reden was van het defect weet ik niet zeker, wellicht heb ik gewoon weer eens pech, ze hebben dit bij de scooterzaak nog nooit moeten vervangen op een andere zip.
Zoek je voor zo'n pomp online vind je er een van 90 euro, als je hem officieel bij piaggio moet bestellen kost hij al gauw 260, krijg de tering!
Ik heb nagevraagd en de pomp die ik had besteld konden ze traceren dmv de barcode, het is niet een "Officiele" maar wel een van goede kwaliteit gemaakt door dezelfde OEM, met dezelfde interne motor, enkel wat ander ontwerp buitenkant. Deze pomp klinkt een stuk gezonder en klinkt alsof het een stuk beter pompt (hoogtoniger geluid) Ik kan bevestigen dat deze pomp uitstekend werkt
https://josdijkman.nl/benzinepomp-piaggio-zip-euro4-5-iget.html