Scooter start niet na paar KM rijden

Ik denk dat veel monteurs nog nooit van dit probleem gehoord hebben en dus ook niet gelijk zoeken bij de pomp. Was bij mij ook het geval, ondanks ik toch een hele goede monteur heb . Die overstap van carbs naar injectie is dan ook vrij lastig. Maar om antwoord te geven op je vraag, als jij de pomp helemaal nooit meer hoort, hoeft het niet noodzakelijk aan de pomp te liggen. Ik weet bijv dat ze iget ook problemen heeft met de omvalsensor waardoor hij niet start. Dit heb ik gelezen bij de technische weetjes van een scooterbedrijf. Als het probleem wel degelijk gelijk is met mijne, en hij ene keer werkt andere keer niet. dan kan je er vanuit gaan dat de pomp stuk is. Ik zou informeren of ze dit hebben uit kunnen lezen van de ecu, dat de omvalsensor getriggered is. Ben wel benieuwd hoe ze tot die conclusie zijn gekomen.
Ja, ik verwacht jouw probleem idd. Heb gister scooter na schade herstel opgehaald en had de startproblemen hiervoor ook al gehad. Nu reed ik gister weg, stukje gereden niks aan de hand. Vervolgens ging ik snel wat uit de schuur pakken (duurde max 1 min.) en meteen moeite met starten dus lukte net met gas bij. Vervolgens stop ik 5min later om foto te maken van scooter, en jahoor hij start niet meer (pomp slaat op hol, en daarna niks meer) Dus ff 5-10min gewacht en hij start weer foutloos (hoorde ook de pomp weer)
 
Heb je misschien een filmpje hoe die klinkt?
Nee, het is gewoon een iets hoogtoniger gezoem.
Post automatically merged:

Heb je misschien een filmpje hoe die klinkt?
Gewoon kopen, als je aan een "originele" moet beginnen en laten vervangen kan je beter een nieuwe scooter kopen.
Volgens mijn monteur was het een goede pomp, heeft hem nagezocht in de computer. Komt gewoon van piaggio OEM fabriek
 
Back
Top