Scooter start niet na paar dagen stilstaan

Goedenavond. Mijn dochter heeft een Kymco Agility 50 CC gekocht. Hij loopt als een zonnetje. Maar met name als hij een paar dagen stil heeft gestaan start hij niet. Als ik dan een tijd heb gestart, en vervolgens een tijd wacht start hij wel goed. Ik heb het idee dat de benzine niet goed toestroomt in het begin, en/of dat de benzine in de vlotterkamer verdampt of opdroogt als hij even stil staat. Ik heb er al een nieuwe carburateur op gezet (K-parts). Dat heeft eigenlijk niet geholpen. (de oude lekte behoorlijk dus ben er alsnog blij mee). Benzine toevoerslang is open en bij starten pompt hij ook benzine het slangetje in. Ik heb de uitlaat ook vernieuwd want die was ook lek. luchtfilter is ook netjes schoon. Accu is ook prima. als er niet teveel tijd tussen zit start hij prima. Ik weet het even niet meer. Alvast dank voor tips. mvg bernard groenveld.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb al jaren hetzelfde met een Kymco Like.
Dagelijks gebruik is starten en lopen.
Na een week of 2 stilstaan moet ik langer starten en beslist niet aan het gas komen.
Ik moet het nog nakijken maar vermoed dat de elektrische choke het niet doet.
Loopt ook niet verhoogd stationair na een koude start.
Dat doen de Vespa’s, waar we er 2 van hebben, wel. Zelfs na een paar uur stilstand.
 
Ik heb al jaren hetzelfde met een Kymco Like.
Dagelijks gebruik is starten en lopen.
Na een week of 2 stilstaan moet ik langer starten en beslist niet aan het gas komen.
Ik moet het nog nakijken maar vermoed dat de elektrische choke het niet doet.
Loopt ook niet verhoogd stationair na een koude start.
Dat doen de Vespa’s, waar we er 2 van hebben, wel. Zelfs na een paar uur stilstand.
Dank Broos. Heb het idee dat die choke prima werkt. Die is ook nieuw nu met de nwe carburateur. HIj loopt een minuut of drie iets harder en zakt dan netjes terug naar mooi stationair.
 
Misschien ontlucht de benzinetank niet?
Probeer volgende keer als hij moeilijk start even de tankdop eraf te draaien, en dan nog een keer proberen
 
Misschien ontlucht de benzinetank niet?
Probeer volgende keer als hij moeilijk start even de tankdop eraf te draaien, en dan nog een keer proberen
al gedaan, maar idd zal het nog eens doen. tank is half vol, dus niet meteen vacuum. bedankt voor tip
Post automatically merged:

Ohja, en wij tanken in al die apparaten V-power of E5.
aha. dat heb ik vaker gehoord. zal ik ook doen.
 
Wat is dit voor kymco agilty? Je hebt namelijk ook de 16 nog wat versie?

Is de scooter nieuw gekocht?

Wat ik wel weet is dat nieuwe scooters vanwege milieu eisen armer worden afgesteld.
En dit kan het start probleem ook veroorzaken. Als die wat rijker word afgesteld zou het probleem geheel weg moeten zijn.
 
Wat is dit voor kymco agilty? Je hebt namelijk ook de 16 nog wat versie?

Is de scooter nieuw gekocht?

Wat ik wel weet is dat nieuwe scooters vanwege milieu eisen armer worden afgesteld.
En dit kan het start probleem ook veroorzaken. Als die wat rijker word afgesteld zou het probleem geheel weg moeten zijn.
Goedemiddag. Het is een 50cc. ik zal eens kijken of ik nog een nader type kan vinden. hij is denk ik wat opgevoerd. hij loopt tegen de 70. hij is zeker niet niet nieuw.
Ik zal eens kijken naar die afstelling en ik zal er ook eens V-power in doen.
 
Back
Top