Scooter start niet na nieuwe zuiger

Gijs139

Member
Heb een nieuwe zuiger in me cilinder gedaan en de allen pakkingen gedaan.

Scooter geeft wel een kick van leven maar hij springt niet aan.

Hoe moet ik dit aanpakken om hem te laten starten?

PS:
Afstellen moet nog gebeuren.
 
Advertisement - register to remove this

oke, dan zit daar het probleem.
pak je multimeter en dan gaan we beginnen.
(dit is het enige schema wat ik zo 1,2,3, kon vinden)
Boe.png
je ziet de tekst (duidelijker dan de rest) CDI staan. Dit gaat om dat kastje daarboven.
deze heeft als het goed is 4 pinnen.
wat je gaat doen is de multimeter zetten zodat deze de laagste weerstand meet.
tip: -meet de weerstand van je multimeter eerst door door de pennen tegen elkaar te houden (noem deze (0))
- neem als aarde de -pool van de accu

1) haal de CDI los (deze hoeft en kan je niet doormeten)
2) meet de weerstanden van de draden die met paint erin zijn gezet.
3) voorbeeld.
begin bij het rode vierkant (bougiedop) en meet daarover de weerstand (soms is er een weerstand en soms zijn ze oneindig)(1)
dan ga je een stapje verder, je meet dan de weerstand over de bougiekabel (deze moet zo laag mogelijk zijn)(2)
daarna meet je de weerstand over de bobine (rechts van het woord CDI). je meet de weerstand van de groene naar de bougiekabel(3A), de zwarte naar de bougiekabel(3B) en van groen naar zwart(3C).
als laatste meet je de (mogelijk) groene draad van de bobine(connector) richting de connector van de CDI. (4)

als je dit heb doorgemeten gaan we een stapje verder
 
Hij doet het toch, scooter ging aan. Vloog alleen naar voren. Daarna starte hij moeilijk en viel gelijk uit. Kickstart zat daarna ook vast voor 2 keer kicken.

Bedankt voor je moeite maat
 
oke, dan zit daar het probleem.
pak je multimeter en dan gaan we beginnen.
(dit is het enige schema wat ik zo 1,2,3, kon vinden)
View attachment 63963
je ziet de tekst (duidelijker dan de rest) CDI staan. Dit gaat om dat kastje daarboven.
deze heeft als het goed is 4 pinnen.
wat je gaat doen is de multimeter zetten zodat deze de laagste weerstand meet.
tip: -meet de weerstand van je multimeter eerst door door de pennen tegen elkaar te houden (noem deze (0))
- neem als aarde de -pool van de accu

1) haal de CDI los (deze hoeft en kan je niet doormeten)
2) meet de weerstanden van de draden die met paint erin zijn gezet.
3) voorbeeld.
begin bij het rode vierkant (bougiedop) en meet daarover de weerstand (soms is er een weerstand en soms zijn ze oneindig)(1)
dan ga je een stapje verder, je meet dan de weerstand over de bougiekabel (deze moet zo laag mogelijk zijn)(2)
daarna meet je de weerstand over de bobine (rechts van het woord CDI). je meet de weerstand van de groene naar de bougiekabel(3A), de zwarte naar de bougiekabel(3B) en van groen naar zwart(3C).
als laatste meet je de (mogelijk) groene draad van de bobine(connector) richting de connector van de CDI. (4)

als je dit heb doorgemeten gaan we een stapje verder
Dat jij hier wijs uit kan... :fearscream:
Ik denk dat de kaart van de ondergrondse in Londen nog makkelijker in elkaar zit...
Respect.
 
Ik zou eerst je kickstartprobleem eens oplossen.
Carterkap eraf en alles controleren en schoonmaken.
Ik weet niet wat de scooter doet als hij afslaat maar het kan zijn dat die mottige kickstart de boel blokkeert en dat daardoor de motor afslaat.

Het probleem van lastig starten kun je dan later oppakken.

Edit: @Choempie was me net voor. ;)
 
Voorheen reed hij heel kut. Na tijdje stil staan starte hij nietmeer. Ging toen de cilinder bekijken.

Zag er gewoon nog goed uit alleen bij het monteren braken de zuigerveren af dus toen had ik er gelijk maar nieuwe zuigertje in gedaan
 
Voorheen reed hij heel kut. Na tijdje stil staan starte hij nietmeer. Ging toen de cilinder bekijken.

Zag er gewoon nog goed uit alleen bij het monteren braken de zuigerveren af dus toen had ik er gelijk maar nieuwe zuigertje in gedaan
Oke denk dat het verder dan gewoon een kwestie van afstellen is, misschien carb ff schoonmaken ofzo. Maar eerst die carterkap eraf halen en je kickstart checken!
 
Wil me nergens tegenaan bemoeien, want Piaggio is niet mijn ding, maar hoort er niet toevallig een pakking tussen je carter en je kickstartdeksel.
Met ijzer op ijzer kan het zijn dat je kickstarterrondsel blijft haken.
Bij mijn Kymco bleef dat ding ook wel eens hangen.
Ik heb het opgelost door het hele mechanisme te demonteren en schoon te maken. Likje kopervet op de as. bewegende delen beetje siliconenspray. Loopt weer soepel.
 
Back
Top