Scooter start niet met elektrische start en geeft een tik geluid maar start wel met kickstart

yabuyabu

New Member
Twee weken na aankoop deet mijn elektrische start het niet en hoor een tik geluid bij de startrelais wanneer ik hem elektrisch probeer te starten. hij kickt wel maar met lage compressie. beide remmen zijn getest bij het starten. de accu zit vol. ook heb ik kortsluiting bij de startrelais gemaakt maar de starter draaide nogsteeds niet rond. er zijn enkele momenten geweest dat de elektrische start het wel dee maar dat lukte maar enkele keren. 1x starten en volgende keer werkte het weer niet. de scooter is een kymco vp50
 
Advertisement - register to remove this

Probeer deze thread eens.



Heb dit probleem gehad, is nu opgelost.

Van wat ik vanuit hier kan zeggen. Als je de 2 dikke draden doorverbind en de startmotor draait niet. Dan kan het zijn dat de startmotor defect is of de draden die erheen gaan niet goed connectie maken. Je kan proberen om de startmotor los te halen en dan vanuit daar gewoon direct 12v op te zetten. Als die dan niks doet dan is het de startmotor. Werkt hij wel dan is het de bekabeling .

Startrelais tikt, dat is goed.
 
Back
Top