Scooter start niet met een warme motor, met een koude perfect?

Fraruka

New Member
Hoi mede techneuten,

Ik heb een Berini snor scooter met de bekende GY6 motor, het onderhoud doe ik zelf zoals innerlijk en uiterlijk is hij in topconditie.
Scooter is uit 2015 en heeft 4200km gelopen.

Ik heb nou een probleem waar ik niet uit kom, krijg best veel tips maar die zijn vaag.
Het probleem is het volgende:
Bij een koude motor, bv in de ochtend start hij perfect maar als de motor warm is geworden na bv 3 a 4 km rijden start hij niet meer, slaat niet meer aan, ook niet met met Kickstraten.
Als hij 5 min stil heeft gestaan (temperaturen van nu 6 grd) start hij weer direct.

Wat kan dat zijn????
Filter is vervangen / Bougie is vervangen / kleppen staan op tijd.

Mij is verteld dat de automatische schoke defect is, dat deze niet meer dicht dus de carburateur teveel benzine en luchtmengsel geeft.

Ik kan niet de enige zijn die dit probleem heeft.
Iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken??

Hoor het graag,

Gr Frank.
 
Advertisement - register to remove this

Fraruka said:
Mij is verteld dat de automatische schoke defect is, dat deze niet meer dicht dus de carburateur teveel benzine en luchtmengsel geeft.

Dit was het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van de titel van je Topic.
Dit kun je eenvoudig testen door de choke even van je carburateur te halen en even aan de accu te hangen.
Hieronder een Youtube filmpje hoe zo'n elektrische choke werkt en hoe je hem kunt testen.
Als je dan toch bij de carb. bent maak deze gelijk even schoon, blaas alle kanaaltjes en sproeiers door.

 
Hè, dank je voor de info.
Ik ga dat maar als eerste proberen en de carburateur ook schoon maken maar uhhh is daar ook een filmpje van hoe je zo,n gy6 cabu te cleanen ???
 
Back
Top