Scooter start niet met e-start

Yamaha aerox start niet met e start deed het wel altijd maar doet het opeens niet meer accu was leeg weer opgeladen hij draait ook hard rond maar hij start niet gaat wel in 1 kick aan
 
Advertisement - register to remove this

Als hij heel hard rond draait en hij neemt de motor niet mee dan is er iets met je bendix of starterkrans.
 
De startkoppeling waar misschien een veertje of staafje uit is gevallen. Kost rond de 10 Euro om te vervangen.
 
Heb je voldoende massa op je blok ? En weet je of je of je een wissel stroom cdi of een gelijkstroom cdi hebt.
Heb je een gelijkstroom cdi dan even de accu spanning meten tijdens het starten. Kan zijn dat je startmotor teveel spanning wegtrekt , en er te weinig over is voor de cdi. daarom start hij wel met de kick starter . Als je een wisselstroom cdi hebt ,komt de spanning hiervoor uit je stator en heeft niets met je accu van doen.
 
Heb je voldoende massa op je blok ? En weet je of je of je een wissel stroom cdi of een gelijkstroom cdi hebt.
Heb je een gelijkstroom cdi dan even de accu spanning meten tijdens het starten. Kan zijn dat je startmotor teveel spanning wegtrekt , en er te weinig over is voor de cdi. daarom start hij wel met de kick starter . Als je een wisselstroom cdi hebt ,komt de spanning hiervoor uit je stator en heeft niets met je accu van doen.
Dankjewel voor de reactie ik heb de standard yamaha cdi zal even opzoeken wat vooreen dat is
 
Heb je voldoende massa op je blok ? En weet je of je of je een wissel stroom cdi of een gelijkstroom cdi hebt.
Heb je een gelijkstroom cdi dan even de accu spanning meten tijdens het starten. Kan zijn dat je startmotor teveel spanning wegtrekt , en er te weinig over is voor de cdi. daarom start hij wel met de kick starter . Als je een wisselstroom cdi hebt ,komt de spanning hiervoor uit je stator en heeft niets met je accu van doen.
Het is een wissel stroom heb alle waardes opgemeten alles was normaal behalve de oranje draad die naar de bobine gaat .
 
Dan is waarschijnlijk je cdi defect , als alles normale waardes hebben is dat het enige wat rest .
Ik vindt het alleen wel vreemd dat hij het dan met kicken wel doet. Wat is de ingang's spanning van je cdi met starten elektr en met kicken?
 
Dan is waarschijnlijk je cdi defect , als alles normale waardes hebben is dat het enige wat rest .
Ik vindt het alleen wel vreemd dat hij het dan met kicken wel doet. Wat is de ingang's spanning van je cdi met starten elektr en met kicken?
Ik had nog een nieuwe cdi die er ook opgezet en werkte ook niet dus dat is het niet
 
Dus met kicken start hij nog steeds , en elektrisch niet ? Je hebt dus geen vonk met elektr starten , maar wel met kicken , en dan loopt de scooter , is dat correct
 
Het is een wissel stroom heb alle waardes opgemeten alles was normaal behalve de oranje draad die naar de bobine gaat .
Het is dus al een heeeel oude Aerox want Aerox wordt al minstens vanaf 2003 met een DC-CDI geleverd .


In post#7 vraagt @trabiarie of je een goeie massa op je blok hebt, heb je die ook al eens gemeten met een multimeter en hoe hoog was de weerstandswaarde?

Verder ook eens de ontsteekspanning meten op de CDI bij gebruik van de kick en gebruik van de e-start, Arie noemde dit de ingangsspanning.


Het is een wissel stroom heb alle waardes opgemeten alles was normaal behalve de oranje draad die naar de bobine gaat .
Wat waren die waardes dan en waar heb je die gemeten?
 
Dus met kicken start hij nog steeds , en elektrisch niet ? Je hebt dus geen vonk met elektr starten , maar wel met kicken , en dan loopt de scooter , is dat correct
Ja klopt
Post automatically merged:

Het is dus al een heeeel oude Aerox want Aerox wordt al minstens vanaf 2003 met een DC-CDI geleverd .


In post#7 vraagt @trabiarie of je een goeie massa op je blok hebt, heb je die ook al eens gemeten met een multimeter en hoe hoog was de weerstandswaarde?

Verder ook eens de ontsteekspanning meten op de CDI bij gebruik van de kick en gebruik van de e-start, Arie noemde dit de ingangsspanning.



Wat waren die waardes dan en waar heb je die gemeten?
Ja 0.2 zit een nieuwe ontsteking op stator
 
0,2 wat?
En de rest van de metingen die je betiteld als "alles" ?
Ook allemaal massa en me volt daar hij het bij de oranje draad van het uiteinde met e start gewoon ongever 60 volt en meer en als je hem dan aansluit een de oranje draad die naar de bobjne gaat en die meet komy er maar 6 volt doorheen heel verschillend ene keer wel andere keer niet maar niet genoeg .
 
Ik heb het probleem gevonden andere stator de oude erop gedaan en toen deed de e start het weer ik denk dat het aan de bedrading ligt van die nieuwe weet iemand hoe ik die kan aanpassen zodat de nieuwe er weer op kan? Ik dacht zelf aan de groene vastmaken aan de gele draad
 

Attachments

  • Snapchat-685408889.jpg
    Snapchat-685408889.jpg
    210.8 KB · Views: 9
  • Snapchat-1683051635.jpg
    Snapchat-1683051635.jpg
    213.7 KB · Views: 8
  • Snapchat-369213819.jpg
    Snapchat-369213819.jpg
    223.7 KB · Views: 8
Dat had je wel eens eerder kunnen vermelden dat je er een andere stator hebt opgezet die een draad extra heeft.

Die groene draad van de linker connector op de foto is namelijk de massa van de statorplaat.
Deze groene draad moet je ergens samen knopen met de rest van je groene bedrading van je scooter of verlengen en direct aansluiten op de min-pool van de accu.
 
Dat had je wel eens eerder kunnen vermelden dat je er een andere stator hebt opgezet die een draad extra heeft.

Die groene draad van de linker connector op de foto is namelijk de massa van de statorplaat.
Deze groene draad moet je ergens samen knopen met de rest van je groene bedrading van je scooter of verlengen en direct aansluiten op de min-pool van de accu.
Oke dankjewel ja had niet verwacht dat een nieuwe stator niet goed zou zijn.
 
Kan gebeuren, vaak is recent onderhoud ook handig in een vraag te vermelden. Hoe vollediger de vraag met informatie, hoe sneller/bereidwilliger mensen je kunnen helpen :)
Laat even weten als je weer de weg op bent, dat wordt zeker gewaardeerd.
 
Back
Top