scooter start niet met 24mm carb

airocks

New Member
hallo,

ik heb de search gebruikt maar kon niet echt een antwoord vinden. ik krijg mijn scooter niet meer aan de praat. het gaat om een aerox. ik had eerst een 19,5mm carb maar heb 70cc stage sport pro mk2 + c16, dus heb ik een polini 24 pwk gehaald icm een polini draaibaar spruitstuk. helaas start hij nu niet meer. ik heb gecheckt, bougie vonkt, en word gewoon nat, compressie is rond de 10 bar.
ik heb van sproeiers 100-122 geprobeerd maakt allemaal geen verschil.
heb vanochtend die ouwe 19.5mm carb en ouwe spruitstuk erop gedaan en dan start ie wel gewoon, dus zou echt aan carb moeten liggen want met dat nieuwe spruitstuk kan niet veel fout zijn vlgns mij.

mijn vraag is of ik gewoon veel grotere sproeier nodig heb? (± 150) of moet ik de stationair sproeier veranderen? of zou het iets anders kunnen zijn?
en hij zou toch gewoon zonder luchtfilter moeten starten?

kheb niet heel veel verstand van scooters dus hulp zou gewaardeerd worden :)
mvg
 
Advertisement - register to remove this

hallo,

ik heb de search gebruikt maar kon niet echt een antwoord vinden. ik krijg mijn scooter niet meer aan de praat. het gaat om een aerox. ik had eerst een 19,5mm carb maar heb 70cc stage sport pro mk2 + c16, dus heb ik een polini 24 pwk gehaald icm een polini draaibaar spruitstuk. helaas start hij nu niet meer. ik heb gecheckt, bougie vonkt, en word gewoon nat, compressie is rond de 10 bar.
ik heb van sproeiers 100-122 geprobeerd maakt allemaal geen verschil.
heb vanochtend die ouwe 19.5mm carb en ouwe spruitstuk erop gedaan en dan start ie wel gewoon, dus zou echt aan carb moeten liggen want met dat nieuwe spruitstuk kan niet veel fout zijn vlgns mij.

mijn vraag is of ik gewoon veel grotere sproeier nodig heb? (± 150) of moet ik de stationair sproeier veranderen? of zou het iets anders kunnen zijn?
en hij zou toch gewoon zonder luchtfilter moeten starten?

kheb niet heel veel verstand van scooters dus hulp zou gewaardeerd worden :)
mvg
Met een nieuwe carb start die de eerste keer sowieso moeilijk. Ik ben laatst van 12 naad 17.5 gegaan toen wou die ook niet gelijk aan.
Wat is de stand van je gasnaald
 
gasnaald staat gewoon op de standaard afstelling in het midden. ik zal dat ff veranderen en proberen en dan laat ik het zo weten. bedankt voor je snelle reply
 
ik heb een 24mm carb nu op 50cc en heb de stationair sproeier moeten verkleinen.
ik kon de sproeier van de 16mm in de 24mm carb draaien en starten lopen.

mijn liep met 72cc het beste op 84 hoofdsproeier.
 
Ik heb een Aerox met een due plus 70cc en yasuni R. Waar ook een 24mm carburateur op zit. Er zit nu sproeier 135 in en daar loopt ie best goed mee.
 
ok dus ik heb nu met sproeier 122 en gasnaald een standje rijker (omlaag), ik heb naar mijn bougie gekeken die is wit. dus dan moet ik sws een groetere sproeier erin doen maar mijn vraag is dat dan de hoofdsproeier of stationair sproeier of combinatie van allebei.


@Thijsjow ok, dan denk ik ook dat ik rond daar moet zijn. :) wat voor luchtfilter heb je en heb je het subframe moeten veranderen?
 
aha dus heb het gevonden, kwam niet genoeg benzine in vlotterbakje. hij start nu wel alleen loopt maar voor een paar seconden, maar denk dat dat ligt aan de te kleine sproeier en rest van de afstelling.

thx voor jullie help
 
Back
Top