Scooter start niet meer

Turbhocx50

New Member
ik heb vandaag een nieuwe cilinder en zuiger in mij gy6 blok gezet, daarna starte mn scooter na veel pogingen. Ik ging een rondje rijden niet op volle snelheid gwn even inrijden ofzo maar toen ik stopte viel die na een minuut ongeveer uit en starte die niet meer ( elektrisch en kickstart allebei niet ) toen ik aan het kicken was trapte die af en toe door. Ik weet echt niet wat er is help haha

Het is een turbho cx50 met 4800 op de teller
 
Advertisement - register to remove this

gy6, viertakt neem ik aan ?
Heb je alleen de cilinder en zuiger vervangen ?
Verder alles hetzelfde gebleven ?

Geef svp meer info over wat je precies gedaan hebt, anders kunnen wijsneuzen hier er ook niets mee.
 
Jaa 4 takt
Ja alleen dat was gwn een set van mezoly.
Ja verder alleen olie ververst.

Heb eerst uit elkaar gehaald toen het kleppendeksel eraf daarna de cinder kop, toen de cilinder en zuiger, die vervangen daarna weer in elkaar en opnieuw kleppen gesteld, vervolgens in elkaar gezet, heb er tussendoor ook een accu ingezet want die zat er niet in, maar toen mn scooter weer in elkaar zat deed die het ook niet. Toen ging ik kicken en ging die eerst niet aan, maar na wat pogingen en een beetje wd40 in de luchtinlaat van de carburateur toen daarna deed i et. Weer uitgezet en alle kappen er weer op gezet en toen die helemaal in elkaar zat starte die weer erg lastig maar na 5/7 pogingen ging die aan. Toen zon 10 minuten gereden, in het begin niet op volle snelheid maar later wel. Toen stopte ik om iemand te bellen en viel die na een minuut stationair lopen weer uit en starte die niet meer.
 
Als de carburateur los is geweest, kan er benzine uit de vlotterkamer gelopen zijn, dan is het normaal dat je flink moet kicken voor die weer vol zit en de motor aanslaat.
Maar even terug :
- heb je alle pakkingen vervangen voor nieuwe ? ( voetpakking, koppakking )
- het inlaatspruitstuk, ik bedoel de isolator, kan krom zijn na demontage, heb je dat gecheckt ? Daar zitten ook 2 rubberringetjes, die moet je ook vernieuwen. Heb je dat gedaan ?

Omdat 'ie wel wilde lopen, denk ik aan valse lucht in het inlaat-systeem.
Waarschijnlijk heb je alles wel goed gemonteerd maar zit het in de inlaat.

Ik zou de complete carburatie, incl inlaat spruitstuk er af halen en checken.
Vooral die rubberringen, kun je niet hergebruiken, eenmaal los, moet je ze vervangen.
 
Ik zou zeker even de compressie meten heb geen goede ervaring met mezoly cilinderkitjes... kparts alieexpress collectie heet mezoly.
Mezoly is geen bestaand merk maar kparts koopt die producten in via allieexpress en verkoopt ze onder de naam mezoly.
 
Het was achteraf een kwestie van inrijden hij doet weer helemaal goed
Post automatically merged:

Het was achteraf een kwestie van inrijden hij doet weer helemaal goed
Ik zou zeker even de compressie meten heb geen goede ervaring met mezoly cilinderkitjes... kparts alieexpress collectie heet mezoly.
Mezoly is geen bestaand merk maar kparts koopt die producten in via allieexpress en verkoopt ze onder de naam mezoly.
bedankt!
 
Toen zon 10 minuten gereden, in het begin niet op volle snelheid maar later wel.
Met een nieuwe cilinder geef je nooit vol gas de eerste 300 a 500 km!

Zet me wel te denken, 4800 km op de teller en dan al een nieuwe zuiger en cilinder, wat is hier gebeurd?

Ook een niet ingereden cilinder moet goed starten, heb je de scooter wel goed op tijd gezet (vliegwiel en nokkenastandwiel) voor je de kleppen gesteld hebt?
 
Met een nieuwe cilinder geef je nooit vol gas de eerste 300 a 500 km!

Zet me wel te denken, 4800 km op de teller en dan al een nieuwe zuiger en cilinder, wat is hier gebeurd?

Ook een niet ingereden cilinder moet goed starten, heb je de scooter wel goed op tijd gezet (vliegwiel en nokkenastandwiel) voor je de kleppen gesteld hebt?
Jaa dat hebk allemaal gedaan, maar ik denk dat de vorige eigenaar hem zonder olie heeft laten lopen. Toen ik em kocht verbruikte die ook olie.
Hoe erg is het als ik toch vol gas rij?
 
Back
Top