Scooter start niet meer...

Peugeot-Zenith-Rider

Ride along the road
Beste leden van scooter forum,

Laatst reden we richting het strand en hadden daar even uitgewaaid. Toen we terugkwamen deed mijn Peugeot Zenith het niet meer... Helaas moesten we toen lopend richting huis toe.

De scooter lekte toen ineens benzine bij het kickstarten en had toen maar de benzinekraan dicht gedraaid.

Heb eenmaal thuis aangekomen de carburateur gereinigd en gekeken of de bougie nog wel vonkt. Dat was gelukkig wel het geval.

Vroeg me af of jullie nog suggesties hebben waar het dan aan kan liggen dat die niet meer start?

Zelf was ik al aan het denken aan een defecte CDI unit of defecte automatische choke... Zie graag een reply van jullie
 
Advertisement - register to remove this

Misschien toch verstandig om de vlotternaald met zitting te vervangen uit voorzorg .
Heb dit vroeger bij mijn brommers ook wel eens gehad , benzine kraan dichtdraaien en dan aan kicken . Na een tijd je liep hij dan meestal wel weer , als je dan de kraan weer open deed ging het meestal weer een tijdje goed , dan toch maar de vlotter en naald met zitting vervangen.
Waren vroeger van koper en daar kwam wel eens een slijtplek op.
 
Die Euro95 E10 benzine kan ook een oorzaak zijn. Dus idd afdichting vlotternaald.

Lost rubberen afdichtingen op.

Wat er ook beweert wordt voor nieuwere scooters...probeer 98 benzine te tanken.

Absoluut beter. Met auto's van NA 2006 geloof ik het wel.

Maar buitenboordmotoren en brommers/scooters...98 doen.

Mijn Kawasaki ZX9R loopt ook beter op 98.
 
Die Euro95 E10 benzine kan ook een oorzaak zijn. Dus idd afdichting vlotternaald.

Lost rubberen afdichtingen op.

Wat er ook beweert wordt voor nieuwere scooters...probeer 98 benzine te tanken.

Absoluut beter. Met auto's van NA 2006 geloof ik het wel.

Maar buitenboordmotoren en brommers/scooters...98 doen.

Mijn Kawasaki ZX9R loopt ook beter op 98.

Ok dan, rij nu al weer een aantal maanden op de 98 benzine. Heb laatst wel de olietank bijgevuld met olie, kan het zijn dat er dan teveel olie in zit?
 
Dat is zeker mogelijk.

Tekort olie is desastreus maar teveel knapt ie ook niet van op.

GY6 blok is zoals je weet 700 ml en bij totaal leeghalen inclusief oliefilter etc. zelfs 850 ml.

Maar zeker niet meer.

PIJLSTOK nakijken dus. Scooter moet RECHTOP staan op de middenbok, niet op de JIFFY.
 
Dat is zeker mogelijk.

Tekort olie is desastreus maar teveel knapt ie ook niet van op.

GY6 blok is zoals je weet 700 ml en bij totaal leeghalen inclusief oliefilter etc. zelfs 850 ml.

Maar zeker niet meer.

PIJLSTOK nakijken dus. Scooter moet RECHTOP staan op de middenbok, niet op de JIFFY.
Yep, het niveau van de motorblok olie is wel prima. Bedoelde eigenlijk de meng olie onder de buddy die samenkomt met de Super 98 benzine
 
Misschien toch verstandig om de vlotternaald met zitting te vervangen uit voorzorg .
Heb dit vroeger bij mijn brommers ook wel eens gehad , benzine kraan dichtdraaien en dan aan kicken . Na een tijd je liep hij dan meestal wel weer , als je dan de kraan weer open deed ging het meestal weer een tijdje goed , dan toch maar de vlotter en naald met zitting vervangen.
Waren vroeger van koper en daar kwam wel eens een slijtplek op.

Heb intussen de carburateur gedemonteerd en een deel gereviseerd met een Günther carburateur kitje. Brommer start nu bijna zonder luchtfilter... Alleen nu nog het luchtfilter erop en daarna opnieuw afstellen. Helaas vindt ik het moeilijk om het luchtfilter er goed op te krijgen. Tips hiervoor zijn welkom
 
Een kleine sprankeling hoop, de scooter start nu wel weer! Alleen komt die niet op toeren... Rijdt zo'n 5 a 10 km/uur helaaselijk. Heb een Günther revisie setje gebruikt en nu start die wel met de oude sproeier erin. Iemand tips of advies verder nog?
 
Back
Top