Scooter start niet meer

wwilcoo

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben bezig om de scooter van mijn vriendin weer werkend te krijgen (Rover GT50). Nu heb ik de caberateur helemaal schoon gemaakt en de bougie al vervangen. Het membraam van de brandstofpomp werkt niet meer goed. Als ik de brandstof slang van de caberateur loskoppel dan begint de brandstof direct weer te lopen. Kan dit er voor zorgen dat de scooter niet wilt starten?
 
Advertisement - register to remove this

Als ik de brandstof slang van de caberateur loskoppel dan begint de brandstof direct weer te lopen. Kan dit er voor zorgen dat de scooter niet wilt starten?
Nee, dit heeft er niks mee te maken.
Dit wil niet zeggen dat je dit niet moet repareren want als er iets gebeurt met de vlotter/vlotternaald begint de scooter te lekken totdat de tank leeg is!

Hoe lang staat dit Chineesje al stil want de moderne benzine is niet meer zo lang houdbaar als vroeger.

Heb je vonk?
Heb je compressie?
Wordt de bougie nat na een paar startpogingen?
Is het 2-takt of 4-takt?
 
Nee, dit heeft er niks mee te maken.
Dit wil niet zeggen dat je dit niet moet repareren want als er iets gebeurt met de vlotter/vlotternaald begint de scooter te lekken totdat de tank leeg is!

Hoe lang staat dit Chineesje al stil want de moderne benzine is niet meer zo lang houdbaar als vroeger.

Heb je vonk?
Heb je compressie?
Wordt de bougie nat na een paar startpogingen?
Is het 2-takt of 4-takt?
Ha Sparky,

Fijn, dan kan ik dat in ieder geval kan uitsluiten.

Hij heeft de afgelopen maanden gewoon gelopen alleen had hij aardig wat vermogens verlies en start problemen. momenteel start hij helemaal niet meer. Ik vrees dat het de compressie is want de kickstart is erg licht.

Ik heb wel vonk en de moter is een 4-takt. Ik ga dit weekend kijken of ik compressie heb en of de bougie nat wordt.
 
Ik heb zo juist de compressie gecheckt. Als ik mn vinger op de het bougie gat druk dan voel ik dat hij druk op bouwt en de lucht ontsnapt vervolgens langs mijn vinger met een poffend geluid. Dit betekent dat ik voldoende compressie heb toch?

Kan het nog steeds aan de kleppen leggen ondanks dat ik compressie heb?

Daarnaast heb ik de brandstofpomp er afgeschroefd en vervang ik die deze week. De brandstof liep continue door en als ik aan de vacuüm slang zoog dan zag ik geen verandering in de snelheid dat de brandstof uit de slang stroomde..
 
Back
Top