Scooter start niet meer

Dibler08

Kymco Agility 50 12"
Sinds kort start mijn scooter niet meer, en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb namelijk niet zo veel verstand van scooters. Het gaat hier om een Kymco Agility uit 2006

Voordat hij niet meer startte, stotterde hij, maar alleen als ik over hobbelige wegen reed. Even later reed ik een (best steile) heuvel van ongeveer een meter hoog op en er weer af, en toen begon hij constant te stotteren als ik gas gaf. Ik heb hem toen stationair laten lopen en hoorde hem toen ook stotteren. Even later, toen ik er weer op reed, viel die uit toen ik het gas losliet, en kon ik hem niet meer starten.

Weet iemand waar het aan kan liggen en of ik het zelf zou kunnen fixen? ‘K heb op dit moment namelijk geen geld om hem te laten repareren. Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je er weinig verstand van hebt kan je hem beter naar de dealer brengen voordat je zo nog meer kapot maakt.
Heb je geen geld voor de scooter dan houd het op. Helaas kost alles geld. Zelfs als je een nieuw onderdeel nodig zou hebben.
 
Denk je echt dat er iemand is die je hierbij kan helpen ?
Je geeft totaal geen informatie over welke scooter het gaat.
Oh ja het betreft een Kymco Agility uit 2006

Als je er weinig verstand van hebt kan je hem beter naar de dealer brengen voordat je zo nog meer kapot maakt.
Heb je geen geld voor de scooter dan houd het op. Helaas kost alles geld. Zelfs als je een nieuw onderdeel nodig zou hebben.
Ik wil liever iets doen dan helemaal niets, dus als dat uberhaupt een optie is zou ik m wel zelf willen fixen
 
Nou nee het is geen optie, omdat jij niks van die motoren weet.. En dan kan je er beter ook niet eraan zitten.. Vooral als je nog onder garantie bij een dealer zit. Want als jij het niet snapt, dan ga je het ook niet opgelost krijgen..

Stotteren kan ook aan de ontsteking liggen.. Want je op ze minst kan doen is zijn of dat de bougie wel vonkt..

Bougie eruit halen.. In de dop steken en met het uiteinde op een stuk metaal leggen waar die kan geleden en dan proberen te starten..
Heeft die ook vonk dan zit je goed.. Heeft die geen vonk dan is er iets mis.
 
Nou nee het is geen optie, omdat jij niks van die motoren weet.. En dan kan je er beter ook niet eraan zitten.. Vooral als je nog onder garantie bij een dealer zit. Want als jij het niet snapt, dan ga je het ook niet opgelost krijgen..

Stotteren kan ook aan de ontsteking liggen.. Want je op ze minst kan doen is zijn of dat de bougie wel vonkt..

Bougie eruit halen.. In de dop steken en met het uiteinde op een stuk metaal leggen waar die kan geleden en dan proberen te starten..
Heeft die ook vonk dan zit je goed.. Heeft die geen vonk dan is er iets mis.
Oke ik ga dat wel even proberen. Ik zit trouwens niet onder garantie.
 
Heren,

voor men reageert op een draadje lees je eerst even goed in, want de laatste tijd merk ik steeds meer en meer dat er gewoon niet goed gelezen wordt wat er geschreven wordt.
Terwijl TS wel degelijk, in zijn eerste draadje, heeft aangegeven om welke scooter het gaat, wordt hij toch hierop aangesproken.

TS vermeldt het een tweede keer en iemand komt met de opmerking "Vooral als je nog onder garantie bij een dealer zit."
 
Heren,

voor men reageert op een draadje lees je eerst even goed in, want de laatste tijd merk ik steeds meer en meer dat er gewoon niet goed gelezen wordt wat er geschreven wordt.
Terwijl TS wel degelijk, in zijn eerste draadje, heeft aangegeven om welke scooter het gaat, wordt hij toch hierop aangesproken.

TS vermeldt het een tweede keer en iemand komt met de opmerking "Vooral als je nog onder garantie bij een dealer zit."
Ja nee sorry dat was wel mijn fout :s. Ik had het daarna aangepast
 
Het is een wilde gok maar kijk eens of je bougie goed in de cilinder kop zit. Heb het al gehad, een raar stotter geluid toen de schroefdraad van de kop kapot was waardoor de bougie niet goed vast zat. Dit geluid/gestotter hoorde je alleen bij hobbels en drempels etc
 
Het is een wilde gok maar kijk eens of je bougie goed in de cilinder kop zit. Heb het al gehad, een raar stotter geluid toen de schroefdraad van de kop kapot was waardoor de bougie niet goed vast zat. Dit geluid/gestotter hoorde je alleen bij hobbels en drempels etc
Ik zal dat even checken. Vanmorgen probeerde ik hem weer te starten en dat lukte. Ook stotterde hij niet meer.
 
Ik heb in de bougiedop gekeken en er zat een rubbertje in die was afgebroken van de dop zelf. Hij startte daarna in één keer, maar had wel moeite. Soms stotterde hij stationair en andere keren, nadat ik het contact uit zette en hem opnieuw startte stotterde hij niet meer stationair. Als ik erop ging rijden stotterde hij helemaal niet. Ik heb hem ook na twee uur weer geprobeerd te starten - zodat de motor koud was - en hij startte weer in één keer. Dus ik denk dat het probleem voor nu is verholpen. Bedankt voor de tips
 
Ik neem aan dat je het kapotte onderdeel heb verangen? Stationair een klein beetje stotteren is niet zo heel erg, hij krijgt dan net ietsje teveel stationair. Volgensmij kan je dit gewoon oplossen door de carburateur af te stellen ( luchtschroef etc).
 
Stationair een klein beetje stotteren is niet zo heel erg, hij krijgt dan net ietsje teveel stationair. Volgensmij kan je dit gewoon oplossen door de carburateur af te stellen ( luchtschroef etc).
Ja ik ging ook een beetje heen weer draaien met die luchtschroef en hij ging inderdaad minder stotteren als ik m naar links draaide maar daardoor liep hij ook niet hard genoeg om niet af te slaan, dus heb hem nu best hoog staan
 
Back
Top