xJonas
Member
Hey!
Even info over de brommer (Sym Orbit 3 klasse B):
- Tweedehands, garantie net verlopen (omdat ik over de 30.000 km zit)
- Onderhoud gebeurt door dealer. Die is 4 weken dicht. :/
-Het laatste onderhoud: Gewoon olie nagekeken & bijgevuld. Op zich niks speciaals laten doen.
-Het is zeer handig om de Kilometerstand te weten: Ongeveer 30.100 km.
-Als je er zelf eraan hebt lopen sleutelen, wat zijn de dingen waar je het laatst aan gezeten hebt of veranderd hebt: De standaard beugel vervangen door een achterdrager & een bakje gemonteerd. Voor de rest kom ik er normaal zelf niet aan
Info over de situatie
Woensdagavond gaan tanken bij Avia (meestal ga ik ergens anders) Gisteren met de brommer in panne gevallen toen ik een passagier bij had. Normaal gaat ie 50. Ik merkte dat hij het moeilijk kreeg en hij wilde nog maar tot 45 gaan. Een paar honderd meter verder was het net of ik de gas had losgelaten, wat niet het geval was. Ik besloot om te stoppen & dan terug gas te geven, maar net voordat ik stilstond viel de motor uit.
Als ik hem nu start hoor ik hem wel "zwengelen" maar hij slaat niet aan.
Passagier naar huis gebracht met de auto & VAB gebeld. Zij hebben een of ander filtjertje nagekeken, als ik me niet vergis eentje dat op de brandstofslang zat. Ze hebben de luchtfilter ook open gehad (dat ding linksachter aan het wiel). Als hij met zo'n busje jetstart of zoiets spoot & dan sloeg hij wel aan. Ik moest hem toen draaiende houden terwijl hij hem weer in elkaar stak. Dan viel ie weer uit. Hij spoot met z'n busje in de luchtfilter (denk ik?) en ook in de carburateur (hij had die slang losgemaakt & dan in de carburateur gespoten).
Uiteindelijk niet gelukt om het ter plaatse op te lossen & ze hebben hem naar huis gesleept. De man van de VAB dacht wel dat het zou kunnen komen door slechte benzine. Ik heb (voor zover ik weet) gewoon 98 getankt zoals anders, maar bij een ander tankstation waar ik amper ga.
Concrete vraag
Een beetje hopeloos denk ik eraan om de tank te laten leeglopen door het brandstofslangetje los te maken & op 1 of andere manier daar een jerrycan onder te houden (tank zit in m'n stuur). Dan met het slangetje terug op z'n plaats een paar keer starten dat alles van "slechte" benzine eruit is. Dan met een lege jerrycan naar een tankstation waar ik vaker ga om een paar litertjes te tanken & die erin kappen & hopen dat hij dan wel start.
1. Hoe krijg ik die naft in een jerrycan? Het slangetje hangt missschien 15cm boven de grond ofzo.
2. Heeft mijn poging enige kans op slagen? Ik denk persoonlijk van wel omdat het wel lukte met dat spuitbusje benzine (of wat het ook was) van de wegenwachter & omdat ik effectief bij een ander tankstation ben gaan tanken dan gewoonlijk (& het is recent overgenomen). De kans op slechte benzine lijkt me precies wel reëel.
3. Als je tips hebt over hoe ik dit het beste aanpak, shoot!
Alvast bedankt voor jullie tips & hulp.
Groetjes Jonas
Even info over de brommer (Sym Orbit 3 klasse B):
- Tweedehands, garantie net verlopen (omdat ik over de 30.000 km zit)
- Onderhoud gebeurt door dealer. Die is 4 weken dicht. :/
-Het laatste onderhoud: Gewoon olie nagekeken & bijgevuld. Op zich niks speciaals laten doen.
-Het is zeer handig om de Kilometerstand te weten: Ongeveer 30.100 km.
-Als je er zelf eraan hebt lopen sleutelen, wat zijn de dingen waar je het laatst aan gezeten hebt of veranderd hebt: De standaard beugel vervangen door een achterdrager & een bakje gemonteerd. Voor de rest kom ik er normaal zelf niet aan
Info over de situatie
Woensdagavond gaan tanken bij Avia (meestal ga ik ergens anders) Gisteren met de brommer in panne gevallen toen ik een passagier bij had. Normaal gaat ie 50. Ik merkte dat hij het moeilijk kreeg en hij wilde nog maar tot 45 gaan. Een paar honderd meter verder was het net of ik de gas had losgelaten, wat niet het geval was. Ik besloot om te stoppen & dan terug gas te geven, maar net voordat ik stilstond viel de motor uit.
Als ik hem nu start hoor ik hem wel "zwengelen" maar hij slaat niet aan.
Passagier naar huis gebracht met de auto & VAB gebeld. Zij hebben een of ander filtjertje nagekeken, als ik me niet vergis eentje dat op de brandstofslang zat. Ze hebben de luchtfilter ook open gehad (dat ding linksachter aan het wiel). Als hij met zo'n busje jetstart of zoiets spoot & dan sloeg hij wel aan. Ik moest hem toen draaiende houden terwijl hij hem weer in elkaar stak. Dan viel ie weer uit. Hij spoot met z'n busje in de luchtfilter (denk ik?) en ook in de carburateur (hij had die slang losgemaakt & dan in de carburateur gespoten).
Uiteindelijk niet gelukt om het ter plaatse op te lossen & ze hebben hem naar huis gesleept. De man van de VAB dacht wel dat het zou kunnen komen door slechte benzine. Ik heb (voor zover ik weet) gewoon 98 getankt zoals anders, maar bij een ander tankstation waar ik amper ga.
Concrete vraag
Een beetje hopeloos denk ik eraan om de tank te laten leeglopen door het brandstofslangetje los te maken & op 1 of andere manier daar een jerrycan onder te houden (tank zit in m'n stuur). Dan met het slangetje terug op z'n plaats een paar keer starten dat alles van "slechte" benzine eruit is. Dan met een lege jerrycan naar een tankstation waar ik vaker ga om een paar litertjes te tanken & die erin kappen & hopen dat hij dan wel start.
1. Hoe krijg ik die naft in een jerrycan? Het slangetje hangt missschien 15cm boven de grond ofzo.
2. Heeft mijn poging enige kans op slagen? Ik denk persoonlijk van wel omdat het wel lukte met dat spuitbusje benzine (of wat het ook was) van de wegenwachter & omdat ik effectief bij een ander tankstation ben gaan tanken dan gewoonlijk (& het is recent overgenomen). De kans op slechte benzine lijkt me precies wel reëel.
3. Als je tips hebt over hoe ik dit het beste aanpak, shoot!
Alvast bedankt voor jullie tips & hulp.
Groetjes Jonas