Scooter start niet meer na water in carburateur

Huump

Eigenaar beunscooter XD
Ik heb laatst voor het eerst geprobeerd te rijden met een powerfilter terwijl het regende. De scooter was goed afgesteld, maar tijdens het rijden is er water door het luchtfilter in de carburateur gekomen. Ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt, het powerfilter gewassen en met wat 2 takt olie ingevet. Hij wil nu nog niet starten. Ik heb de bougie gecontroleerd en die vonkt goed dus kan iemand mij helpen, want ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
 
Advertisement - register to remove this

Carburateur uit elkaar halen en goed schoon maken.

Is de vacuüm in orde?

EDIT: iets meer info mag wel. Welke brommer het is, Ik ga ervan uit dat het een 2takt is? Gezien de 2 takt olie waar je de filter me hebt ingesmeerd.
 
powerfilter gewassen en met wat 2 takt olie ingevet.
Hoe en waarmee heb je het filter gewassen ?
Naar mijn weten mag je een powerfilter alleen met perslucht schoon blazen.
Een standaard filter kan met remmenreiniger schoongemaakt worden en dan goed laten drogen.
Heb je het hele filter ingesmeerd met olie, of alleen de aansluiting hiervan ?
 
Zelf zou ik niet kiezen voor 2 takt olie, maar luchtfilter olie gebruiken. En een powerfilter is gewoon erg lastig af te stellen op de meeste setups.

De olie zorgt ervoor dat kleine stofdeeltjes beter "plakken". Mensen onderschatten echt wat een goed luchtfilter doet, en je vaak beter af bent dus met een groter luchtfilterhuis of een betere filter dan een powerfilter.
 
Back
Top