This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter start niet meer na warmrijden

beunhaas101

Active Member
Ik starte mijn typhoon 70cc en hij reed niet weg(doet hij normaal ook) meestal ga ik dan ff rustig meer en meer gas geven maar deze keer reed hij steeds niet weg en toen stopte hij ermee, wat is er fout?
 
Cijfers op de bougie heeft niks te maken met "rijkheid" of "armheid". Het is de hittegraad. Bij een 70cc is een hittegraad 9 aangeraden.

Je bent wel elke keer (meerdere topics achter elkaar) hulp nodig met minimale info en vervolgens enkele uren later kom je zeggen dat het al gefikst is ... Is het dan niet gewoon beter om eerst zelf dingen te doen / te testen en dan pas om hulp vragen ? Aangezien je weet wat je moet doen ...
 
De br9es vonkt heel zwak en als ik hem schoon maak dan loopt de scooter heel even en dan stopt hij waar komt dat door? Ik begrijp wat je bedoelt met topics en een paar uur later zeggen dat ik het gefixt heb
 
Zwakke vonk ;
- Defecte bougie ? (Heb je een nieuwe uitgeprobeerd?).
- Viezigheid opgebouwd en 'verhard'?
- Maakt de bougiekabel wel goed contact met de bougiedop? (Knip anders een KLEIN stukje van de bougiekabel af en druk dan de bougiedop er terug op).
- Grote dop bougiedop (met kop op je bougie), kleine dop bougiedop (zonder kop op je bougie) heb je ook. Zorg dat je ze juist gebruikt.
- Het kan natuurlijk ook aan de rest van je onsteking liggen , maar als een br8es goed loopt en een br9es niet , kan het niet daaraan liggen.


Welk kleur is de bougie nadat de scooter uitvalt? (Na het schoonmaken van de br9es). Als die zwart is , ga dan kleiner qua sproeier

Je moet wel een weerstandloze bougiedop gebruiken met een weerstand bougie of andersom.