Scooter start niet meer na kleppen stellen

Ik heb een btc city uit 2018. Hiervoor had ik een nieuwe ecu gekocht waardoor die 65 rijdt. Alleen had ik het probleem dat als ik hem startte de scooter maar 30 km per uur ging en dan terug ging naar 0 en dan uitviel. Als ik hem dan startte (wat moeilijk ging) ging die daarna rond de 40 max, als ik dan even stil had gestaan(zonder uitvallen) dan ging die wel zijn maximale km per uur. Ik heb aan een scooter bedrijf gevraagd waar dit aan kan liggen en die zeiden dat ik me kleppen moest stellen.
Ik heb gereedschap gekocht om mijn kleppen te stellen, heb ze afgesteld op 10 15. Maar nu start mijn scooter niet meer, de bougie vonkt wel (heb ik getest). De bougie is wel zwart (zie foto)
Wie kan mij helpen? Veel ervaring met scooters heb ik niet. Alvast bedankt voor de hulp 7CFC3A87-9D7A-422B-AD47-BD6AE04FEB33.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Met een voelermatenset gemeten of 10 er nog wel tussen paste en 15 niet (bij de bovenste) en bij de onderste gemeten of 15 er nog tussen paste en 20 niet
Dit is niet helemaal goed (denk ik).

Doe dit eens:
(het proces om bij de kleppen te komen weet je al, dus dat sla ik over)
- zorg ervoor dat de zuiger in het bovenste dode punt staat, dit is tezien aan de twee gaatjes die in het tandwiel zitten van de nokkenas.
- deze moet in een lijn zijn met de cilinderkop en een gat moet omhoog staan.
- dan de inlaat stellen op 0,05mm en uitlaat op 0,10mm.

vraagje: welk type blok is het? een gy6 of gy11?
vraag aan het forum: zit er een verschil tussen deze blokken met de speling van de kleppen?
 
Dit is niet helemaal goed (denk ik).

Doe dit eens:
(het proces om bij de kleppen te komen weet je al, dus dat sla ik over)
- zorg ervoor dat de zuiger in het bovenste dode punt staat, dit is tezien aan de twee gaatjes die in het tandwiel zitten van de nokkenas.
- deze moet in een lijn zijn met de cilinderkop en een gat moet omhoog staan.
- dan de inlaat stellen op 0,05mm en uitlaat op 0,10mm.

vraagje: welk type blok is het? een gy6 of gy11?
vraag aan het forum: zit er een verschil tussen deze blokken met de speling van de kleppen?
Het is een gy6 blok
 
Ik heb de kleppen bij mijn grande retro met gy6 blok op 0,1 staan allebei , loopt hier prima op . Hoeveel km heeft het blok erop zitten?
Ik zou als ik jou was een keer de compressie meten of laten meten.
 
Back
Top