Scooter start niet !! malaguti phantom :@

Status
Not open for further replies.

Remco._import

Well-Known Member
{!

hallo,

ik krijg de scooter niet meer aan de praat, heb carb. uit elkaar gehaald is niks mis mee, heb een nieuwe vacuumpompje opgezet want vorige liep door, en heb de membraan klepjes even in het zonlicht gehouden en ik zie wel al die gaatjes dat daar licht doorheen valt maar dat hoort zo tog ??
want die gaatjes zitten er niet voor niets lijkt mij, ook zijn ze niet gescheurd en de scooter vonkt wel.. nieuwe bougiekabel + dop en nieuwe cdi+bobine(zit bij malaguti in 1)

Punt is.. dat op die cdi+bobine staat HT en op mijn oude AT, ook staat er geen ducati op maar de stekkers kloppen verders wel..:X

dus dat zou het niet kunnen zijn cilinder is verders ook goed en aardedraden aangesloten etc...

zou iemand mij kunnen helpen ?
ben er al heel wat uurtjes mee bezig geweest..

alvast bedankt

gr. remco;)
 
Advertisement - register to remove this

er horen geen spleetjes in je membraam te zitten, de kleinste spleet kan al zorgen dat hij het niet doet.

moet je hem er even af halen en ff erin blazen en zuigen om te kijken of ze wel goed open en dicht gaan.
 
dat zeg je niet goed uit je hoofd:P.
is omgekeerd
logisch ook, in de spoelen word elektriciteit opgewekt door inductie van een magneet die er steeds langs vliegt.
 
@ lodewijk oke verkeerd begrepen,

dit probleem is ontstaan bij een maat van me, die zou hem voor mij repareren, is al veel aan gebeurd, hij deed het zo af en toe volgens hem, als die uitgeslapen was bij wijze van spreke, dan dacht je hij loopt , was ie aan het afstellen, viel die weer weg... kreeg je hem niet meer aan, volgens hem moet ik een nieuwe ontsteking halen, maar als ik een vliegwiel haal die dan magnetisch is moet hij dan ook lopen ?

anders haal ik straks compleet nieuwe ontsteking terwijl dat mischien niet had gehoeven, en vinden jullie het wel een goed idee deze dan van een sloopscooter af te halen ?

gr.
 
Als hij wel loopt maar bij het testen uitvalt dan zou ik het niet in je ontsteking zoeken maar gewoon in de afstelling van je carburateur, kijken of je geen valse lucht hebt, overal nieuwe pakkingen tussen, kijken hoe je cilinder er uit ziet en evt laten nameten met een micrometer (zuiger/cilinder speling)..

Wat was aanvankelijk het probleem waardoor je hem naar je vriend toe bracht dan?
 
Als hij wel loopt maar bij het testen uitvalt dan zou ik het niet in je ontsteking zoeken maar gewoon in de afstelling van je carburateur, kijken of je geen valse lucht hebt, overal nieuwe pakkingen tussen, kijken hoe je cilinder er uit ziet en evt laten nameten met een micrometer (zuiger/cilinder speling)..

Wat was aanvankelijk het probleem waardoor je hem naar je vriend toe bracht dan?

hey cillinder is net nieuw heb al gekeken is een stage 6 racing 70cc getuned met zuigermaat c..
en dat is het zeker niet maar de scooter wil nu helemaal niet meer aan he..

heb ondertussen al een foto gemaakt van de ontsteking
:


Uploaded with ImageShack.us

ik heb op de drie draden die omcirceld zijn contact( met multimeter vind ik contact), naar mijn mening geeft dit dan sluiting..:?
Zeg het mij

gr remco en bedankt voor de reacties
 
Je hebt nog steeds niet verteld of het ooit gelopen heeft en sinds wanneer het niet meer loopt, wat je gedaan hebt waardoor het niet meer loopt dus. Waarom zet je je oude cdi en bobine niet weer erop? En je hebt het over een vliegwiel maar waar is die dan, bedoel je die 'grondplaat' op je foto?

Doet de boel ook niets als je wat deo in de luchtinlaat spuit terwijl je kickt? Gewoon om eens te zien of het aan je mengsel of aan de ontsteking ligt.
 
lodewijk : sorry voor de onduidelijheid, hij liep niet meer toen ik hem bij een maat van mij bracht die wou hem voor mij afstellen want dat was die niet, had een powerfilter en toen standaard filter hij wou wel even er aan kloten wat met sproeiers enzo aangezien ik daar zelf geen tijd voor had

toen hij daar stond kreeg hij de nodige kuren dus vandaar , hij heeft er wel verstand van en ik geloofde hem op zn woord want ken hem al heel lang

het volgende is toen gebeurt:

nieuwe bougiekabel(champion dop)
en hij heeft een goede bougie er in gedraaid, volgens hem was dus ook mijn cdi+bobine stuk, die heeft hij toen vervangen en 1 x kicken en hij liep als een beest, heb er zelfs nog wel een filmpje van dat die goed rijd, ( onafgesteld)
daarna kreeg die dus weer kuren, maar ik heb hem niet heel erg vaak gesproken hij belde mij slechts als er iets kappot was..

zelf heb ik er niet zo veel verstand van, snap wel hoe het werkt, maar daar blijft het ook bij.

wij denken zelf (mijn vader, maatje en ik ) dat het aan de onsteking moet liggen, maar omdat jullie hier erg veel van scooters afweten vraag ik het hier.

En nee ik bedoel niet de grondplaat het vliegwiel zie je inderdaad niet op de foto maar ik neem aan dat je weet hoe die er uit ziet, en die is wel degelijk magnetisch.

reden dat ik die oude cdi+bobine er niet opzet komt omdat ik denk dat die door is gebrand(aan de zeikant zie je gesmolten plastic)
maar kan het altijd proberen idd..
 
Even hier verdergaand op je vraag in het Kleine vraagjes topic:

Zit je massakabel van je bobine/cdi naar je frame of blok wel goed?

Heb je starteronderbreker op je scooter of heeft de scooter waar je die nieuwe bobine/cdi van geleend hebt dat? Als de een het wel heeft en de ander niet krijg je soms van die halve vonkjes, dan moet je een cdi/bobine van bijv een Ark ofzo pakken.
 
ja de massakabels zitten goed, deze cdi+bobine heeft mij 80 euro gekost.. ben geloof k opgelicht maar goed daar niet om, je wilt zeggen dus dat het een verkeerde is ??
ben ik mooi na de klote:p

maar ik moet dus nu 1 van een ark proberen?
 
Nee ik vraag je of jouw scooter sesamo (starteronderbreking) heeft, en of die scooter waar je die cdi/bobine van hebt dat ook (niet) heeft. Was die nieuw of 2e hands trouwens? Voor 2e hands is het echt teveel idd ik betaalde voor een nonsesamo cdi (van een ark toevallig) 20 eur tweede hands bij de 2e hands onderdelen boer ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top