Showcase Scooter start niet en knalt uit uitlaat

Demian12343

Well-Known Member
Demian12343 submitted a new Showcase Item:

Scooter start niet en knalt uit uitlaat

Ik heb een peugeot speedfight 2 lc uit 2005 (geloof ik) en er zit nu een nieuwe krukas (deze is er door de scooterzaak ingezet samen met nieuwe lagers en keerringen) en ik heb er zelf een nieuwe dr70 cilinder op gezet.

Nadat ik veel met de (std 12mm) carb afstelling heb gekloot kreeg ik hem eindelijk aan met sproeier 82 en std luchtfilter, zat eerst met een dmp 50cc 7,5g rollen, sproeier 72 in en zelfde luchtfilter. hij liep toen prima stationair zonder dat hij uitviel of slecht reageerde op gas.

vervolgens (na de kvs ontlucht te hebben) wilde ik een testrondje gaan rijden om te beginnen me afstellen. Ik was vergeten mn luchtfilter met een boutje vast te zetten
recht.gif
dus voordat ik de straat uit was viel die al van mn carb af en viel mn scooter uit. sinds dien krijg ik hem niet meer gestart zowel met de kickstart als met de elektrische start en komt er tijdens het kicken soms een harde knal en rook uit de uitlaat.

heeft iemand een idee hoe ik mn scooter weer zou kunnen maken?

ik rijd op mengsmering trouwens 1:40 gemengd dus kan niet te arme smering zijn lijkt me.

alvast bedankt.

Edit: ik heb er trouwens ook al 6,5g rollen in gedaan en een BPR8ES bougie (lange schacht) ipv BPR7ES die ik bij de dmp cilinder had. zit geen thermostaat in de dr70.

setup: dr70 lc, top racing krukas, stage 6 vario, stage 6 koppeling, std 12mm gurtner carb

Read more about this showcase item here...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top