scooter start niet en geen elektriciteit

Janvh06

New Member
ik heb 2 weken geleden nieuwe lampen en een nieuwe kilometerteller gekocht voor mijn Turbho RL-50. Waaronder knipperlichten met dagrijverlichting hier moest ik dus zelf met kabels aan de slag. na het monteren werkte alles, behalve 1 licht die viel steeds uit. hierna heb ik alles opnieuw gemonteerd en deed helemaal niks het meer. ook de kilometerteller ging aan, maar ik zag niet hoe hard ik reed, ook deed mn brandstof meter het niet. nu brand de zekering steeds door en start de scooter helemaal niet meer. er is helemaal geen elektriciteit meer. ik ben allang bezig en snap er ondertussen niks meer van.
 
Advertisement - register to remove this

nu brand de zekering steeds door en start de scooter helemaal niet meer.
Verdachte plek nr1 is, de plek waar je de aftakking hebt gemaakt voor de dagrijverlichting.

Anders alles wat nieuw is, afkoppelen en lampje voor lampje opnieuw aansluiten en dan proberen of de kortsluiting weg is.

Maar steeds zekeringen vernieuwen gaat wel in de papieren lopen.
In onderstaande howto kun je lezen hoe je op een slimme manier de kortsluiting opzoekt zonder een godsvermogen aan zekeringen kost.

https://scooterforum.net/resources/meetmethode-voor-het-opsporen-van-kortsluiting-en-lekstroom.257/

Met dank aan @Bulldog
 
Back
Top