Scooter start niet elektrisch en loopt niet stationair.

Hallo
ik heb een tgb bullet 50 cc,
ik heb een paar problemen met mijn scooter die ik zelf maar niet gevonden krijg.
mijn scooter start via de kick erg gemakkelijk 1 keer kicken en hij doet het, hierna moet ik soms vrijwel direct wel een heel klein beetje gas bijgeven anders valt hij vanzelf weer weg. maar soms blijft deze ook 1 minuut draaien en dan valt hij weg.
oftewel stationair lopen doet hij voor geen meter en heb al veel af zitten stellen met lucht benzine verhouding.
elektrisch starten lijkt hij te willen maar hij start hierbij echt net niet.
overal op het internet staat dan dat het aan de accu ligt deze werkt echter prima en is gloednieuw.
ook de bougie, bobine werken naar mijn zien perfect heb deze ook al vernieuwd en maakt geen verschil uit.
ook heb ik al een nieuwe membraan erop gezet.
alle kabels zijn ook gecontroleerd
weet iemand waar het aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Meet eens of je motorblok goed met massa (=minpool accu) verbonden zit.

De weerstand die je moet meten tussen de min-pool van je accu en een blank stuk metaal van je motorblok moet nagenoeg 0 Ohm zijn, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
 
Meet eens of je motorblok goed met massa (=minpool accu) verbonden zit.

De weerstand die je moet meten tussen de min-pool van je accu en een blank stuk metaal van je motorblok moet nagenoeg 0 Ohm zijn, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
ik heb deze opgemeten deze geeft nagenoeg 0 aan, ik heb even gekeken als ik kick naar de vonk van de bougie en de elektrische start hierbij is wel een verschil te zien in de grootte van de vonk. of hoort dit zo te zijn? heb verder de aansluiting van de massakabel schoongemaakt deze zit weer goed bevestigd. ook als ik hem koud kickstart dan loopt ie voor 1 minuut dan lijkt ie een beetje op meer touren te komen en dan valt ie langzaam aan weer weg
 
Last edited:
k
Meet eens of je motorblok goed met massa (=minpool accu) verbonden zit.

De weerstand die je moet meten tussen de min-pool van je accu en een blank stuk metaal van je motorblok moet nagenoeg 0 Ohm zijn, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
kan het misschien zo zijn dat mijn uitlaat pakking dit kan veroorzaken? deze is redelijk versleten zou dit een reden kunnen zijn van afslaan? en slecht starten via de elektrische start?
 
kan het misschien zo zijn dat mijn uitlaat pakking dit kan veroorzaken?
Lijkt me niet.
ook als ik hem koud kickstart dan loopt ie voor 1 minuut dan lijkt ie een beetje op meer touren te komen en dan valt ie langzaam aan weer weg
De tijdelijke toerentalverhoging lijkt erop dat het brandstofmengsel verarmt.
Heb je de brandstoftoevoer tot de carb. al eens gecontroleerd?
als ik kick naar de vonk van de bougie en de elektrische start hierbij is wel een verschil te zien in de grootte van de vonk.
Dit zou een teken kunnen zijn van een slechte accu als jouw scooter gebruikt maakt van een DC-CDI.
Hoe draait de startmotor, krijgt deze het blokje vlotjes rond of heeft hij er moeite mee?
 
Lijkt me niet.

De tijdelijke toerentalverhoging lijkt erop dat het brandstofmengsel verarmt.
Heb je de brandstoftoevoer tot de carb. al eens gecontroleerd?

Dit zou een teken kunnen zijn van een slechte accu als jouw scooter gebruikt maakt van een DC-CDI.
Hoe draait de startmotor, krijgt deze het blokje vlotjes rond of heeft hij er moeite mee?
de startmotor draait prima, athans je hoort dat de scooter zo goed als wilt starten maar echt net niet.
ik zal eens kijken naar het brandstof maar omdat de scooter verder eigenlijk prima loopt behalve het stationair en het elektrisch starten dacht ik niet dat dit hieraan zou kunnen liggen.
 
Back
Top