Scooter start niet elektrisch en lampen vallen uit

Hoi iedereen. Ik heb een zip 4t uit 2015, ik heb de scooter standaard gekocht en steeds meer aan de buitenkant veranderd (dus niet motorisch). Ik heb ook nieuwe knipperlichten en koplamp alpha ledjes en een booskijker als koplamp. Alleen in de loop van de tijd is mijn elektra het steeds slechter gaan doen, eerst ging de lichtrand van mijn koplamp heel snel knipperen dan deed de ene kant van de lichtrand het niet en als de ene kant het wel deed deed de andere kant het weer niet. Nu doet mijn koplamp het helemaal niet meer behalve het grote licht. Nu verder over de knipperlichten nadat een tijdje mijn koplampring het niet meer deed gingen me knipperlichten het ook steeds slechter doen, vaak knipperen uitvallen, dan weer aan gaan en altijd uitvallen als ik over een heuvel rij of over een weg met hobbels erin. Ik heb mijn koplampring en mijn knipperlichten dus toen maar ff gelaten voor wat het was, maar nu doet mijn elektrische start het dus ook niet meer en moet ik elke keer mijn scooter aan kicken terwijl toen ik em kocht was alles goed. Hij startte altijd met 1 druk op de knop. Nu elke keer als ik mijn contact aandraai gaan mijn knipperlichten aan koplampring niet en als ik dan me handrem indruk en elektrische start probeer gaan me knipperlichten gelijk uit en geeft de scooter geen vorm van leven totdat ik de kickstart weer gebruik dan gaat ie aan en knipperen mijn knipperlichten alsof er te weinig stroom heen gaat ofzoiets. Nu vroeg ik me dus af weet iemand wat dit kan zijn.
Mvg. Sidney
 
Advertisement - register to remove this

Is je accu nog wel oke?
Meet de spanning eens over de accu met:

  1. enkel de scooter op contact.
  2. met stationair draaiende motor.
  3. met verhoogt toerental draaiende motor.
Laat de resultaten even weten.
 
Is je accu nog wel oke?
Meet de spanning eens over de accu met:

  1. enkel de scooter op contact.
  2. met stationair draaiende motor.
  3. met verhoogt toerental draaiende motor.
Laat de resultaten even weten.
Sorry voor late reactie

1. Enkel op contact 12,84 volt
2. Met stationare draaiende 12,75
3. Met verhoogt toerental 12,85

Alleen op contact werken me lampen en de hele boel wel maar als ik de motor aanzet valt alles weg
 
Accu wordt dus niet geladen , ook is 12,84 v te hoog voor een accu in rust . Zijn al je zekeringen ook heel , lijkt dat als de motor loopt , dat dan de stator het spul van spanning voorziet . Je kan om te beginnen , de bedrading tussen regelaar en stator doormeten , op breuk .
 
Back
Top