Edit: Als de choke stuk is dan werkt de koude start nog steeds. Het probleem is dan dat ie veel te lang in "koude start" stand blijft staan. Dat is dus niet jouw probleem.
Het is natuurlijk ook niet zo verstandig om een oude 2-takt te kopen waar reeds iets aan mankeert en er zelf geen verstand van hebt!
Ik zou gewoon beginnen met goed schoonmaken van je carburateur en controleren of je vonk goed is.
De werking en het testen van de elektrische choke zie je in het Youtube filmpje hieronder.
In plaats van die voeding die hij gebruikt kun je gewoon een goed opgeladen accu gebruiken.
Niet aan de luchtschroef gedraaid. Had al gelezen dat ik daar van af moet blijven. Bedankt voor je antwoord! Ik ga er vanavond mee aan de gang.Ineens spontaan niet/slecht starten / slecht stationair: dit ligt vaak aan de stationair sproeier. Die kan makkelijk verstoppen omdat het gaatje zo klein is. Deze goed doorblazen met luchtdruk.
Ik hoop niet dat je aan de luchtschroef hebt gedraaid....
Edit: Als de choke stuk is dan werkt de koude start nog steeds. Het probleem is dan dat ie veel te lang in "koude start" stand blijft staan. Dat is dus niet jouw probleem.
Zal ik doen. Ik tank gewoon euro95 en vul zo nu en dan mn olie bij met 2 takt olie. Euro95 is E10 geloof ik ja.. Moet dat niet?Oké. Laat vooral weten wat je bevindingen en resultaten zijn. Dat vind ik - en velen met mij - reuze interessant en leerzaam.
By the way, je tankt toch geen E10 hoop ik?
E10 is slecht voor je scooter als je dat teveel tankt kan er van alles kapot gaan. je moet E5 tanken.Zal ik doen. Ik tank gewoon euro95 en vul zo nu en dan mn olie bij met 2 takt olie. Euro95 is E10 geloof ik ja.. Moet dat niet?