Pier
New Member
Ik heb een oude Yamaha Neos 2t scooter tweedehands gekocht van een vriend. Sinds ik hem heb doet de elektrische start het al niet, maar de scooter startte altijd met 1x kicken al dus geen probleem. Heb toen nog een nieuwe accu en bougie erin gezet. Eerst werkte ie hetzelfde, maar nu start ie ineens heel slecht koud. Ik moet blijven kicken en na ongeveer een minuut komt er pas wat leven in, waarna ik hem een heel klein beetje gas moet geven omdat ie met te veel gelijk weer afslaat. Als ik er even op gereden heb start ie wel na 1x kicken. Hij slaat wel af als ik een tijdje stil sta. Bougie bleek niet helemaal tegen die kabel aan te zitten dus die heb ik er goed op gedrukt. Dat is het probleem nu niet meer iig. Heb ook nog geprobeerd het stationair te verstellen maar dit zorgde niet voor verbetering. Het enige wat ik zelf kan bedenken is een probleem met de choke, maar ik heb niet veel verstand van scooters dus ik zou niet weten wat ik daar aan moet doen.
Misschien nog handig:
- Toeter, knipper- en remlicht doen het prima voor ie start
- Dashboard gaat ook aan
- Voorlicht doet het een beetje, gaat harder als ik kick
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen hoor ik het graag (in jip en janneke taal ). Alvast bedankt!
Misschien nog handig:
- Toeter, knipper- en remlicht doen het prima voor ie start
- Dashboard gaat ook aan
- Voorlicht doet het een beetje, gaat harder als ik kick
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen hoor ik het graag (in jip en janneke taal ). Alvast bedankt!